fredag 18. januar 2013

Kultursøking



Et mål som jeg har satt meg for 2013 er å bli
mer kultursøkende. Både når det gjelder kunst,
 akritektur, bøker, filmer, teater og konserter.
 
 
 
 
Og jeg har som mål å ta med meg datteren min på denne
"skattejakten" og vi begynte allerede forrige lørdag. Da var
vi på Bergen Kunstmuseum og kom da over en spennende 
utstilling som heter "real life stories", som jeg vil anbefale
 til dere som bor i Bergen. Utstilligen varer til den 3. februar,
så det er ennå tid å ta turen innom.
 
 
 
 
Jeg kjøpte med meg en bok fra utstillingen, mest på grunn av dette
maleriet av Jing Kewen. Jeg kan ikke sette ord på hvorfor dette bildet
gir meg en opplevelse, men det er liksom både trist og håpefullt på en
gang. Det kommer an på hvordan man tolker det..
 
 
 Er du opptatt av å tolke eller liker du bare å nyte god kunst og kultur?
 
 
Fin fredag!!
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Det er noe jeg og skulle vært flinkere til. Glimtrer til innemellom, men alt for lite. Og jeg burde jo absolutt fulgt opp når det skjer noe i vår søvnige lille sørlandsby....

    SvarSlett
  2. For et flott mål du har satt deg for 2013. Jeg var veldig flink til å gå på kunstutstillinger, museer og i det hele tatt oppsøke kultur. Når jeg flyttet ut av byen har dessverre det blitt mindre av dette, men litt kultur får jeg inn likevel :-)

    Ringen i mitt forrige innlegg fant jeg på Pinterest og det er en stein av Swarowski-krystall. Jeg fant den bla i denne nettbutikken: http://shopping.aol.com/baublebar-lilac-stack-ring/s333171414 :-)

    Ønsker deg en super uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...