søndag 7. oktober 2012

Klar for oppussing II, Vedovn


 
Siden vi først er i gang med oppussingen, skal den stygge vedovnen fra
Jøtul endelig ut. Vi har aldri likt den, hverken utseende og plasseringen.
Ny vedovn er bestilt og vi endte opp men en fra Hwam.
 
 

 
Her ser dere et bilde av den vedovnen som nå blir kastet på
dør og dere skjønner gjerne hvorfor. Ikke akkurat en den
lekreste ovnen, men den har for all del gjort sin nytte.
 
 

 
 Vi falt begge to for denne vegghengte modellen, kjekt med
noe som ikke alle andre har. Men vi ble lang i masken da vi
kom hjem og oppdaget at det ikke passet med slik ovn på
skorsteinen vår. Men heldigvis er mannen en handyman,

så nå er skorsteien bygget på, slik at mor får det som vil..
 
Fortsettelse følger...
 
Fin uke!
 

 
 
 



10 kommentarer:

  1. peis, ovn og piper og slikt er ofte nedprioritert i oppussingen. Vi bytta ovn i fjor, og er strålende fornøyd både med utseende, og varmen ....(og ikke minst at den er rent-brennende)
    Detta blir nok flott, gleder meg til å se den ferdig.....
    Ha en flott uke

    SvarSlett
  2. Så kjekt når man får byttet ut ting man ikke liker så godt med noe nytt og stilig! Lykke til med prosjektet, blir nok superfint når den kommer på plass :) *♥*

    SvarSlett
  3. Den kommer til og bli kjempe fin! Göy og pusse opp og få det fint! Klem

    SvarSlett
  4. Bra med Handyman....det er viktig for husfreden at mor er fornøyd! Sånn er det bare....

    SvarSlett
  5. Rålekker!
    Aldri sett en som henger på veggen før :)
    Vil du vinne dørskilt, boligpluss eller lue kan du prøve
    lykken inne hos meg nå ;)
    Ha en flott helg ♥
    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Hei, Vi har sett på vegghengt vedocn en stund (en annen modell). Ble nysgjerrig da du skriver: "Men vi ble lang i masken da vi kom hjem og oppdaget at det ikke passet med slik ovn på skorsteinen vår".

    Hva slags skorstein må man ha. Jeg må finne ut av dette før vi eventuelt kjøper vegghengt siden mannen min ikke er handymann :-)

    På forhånd takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      Det hørtes gjerne mer dramtisk ut enn hva det egentlig var. Vi måtte fore ut pipen/bygge på den, slik at den siden ovnen skulle henge på var stor nok/ikke kom i konflikten med veggen ved siden av. Vanskelig å forklare, men kan gjerne sende deg et bilde hvis du ønsker å se.

      Hører fra deg!

      Slett
  7. Jeg tror jeg forstår hva du mener, men ja takk, det hadde vært supersnilt av deg om du ville ha sendt meg et bilde...for sikkerhets skyld (når du har tid).

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint om du kan sende meg mailadressen din, så skal jeg se om jeg kan sende deg et bilde eller to...

      Slett
  8. Hei igjen, Jeg har forsøkt å sende deg e-post, men får bare i retur. Du kan sende meg bilde på lifeinyonder at gmail dot com

    På forhånd takk!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...