fredag 14. september 2012

Gleden med å dele...



 
Det var noen av dere som ønsket oppskriften på
gårsdagens "muffinser" og her kommer den...
 
(8-12 stk)
 
80 gram smør
120 gram hvitost
4 store egg
120 gram mandler
120 gram valnøtter
1 ts bakepulver
 
 
Olivenolje til pensling
 
Pensle formene i et muffinsbrett med olje eller bruk
store papirformer. Smelt smøret, riv osten og pisk eggene
lett. Mal mandler og valnøtter. Tilsett smør, ost, mandler,
nøtter og bakepulver i eggemassen. Tilsett litt vann hvis
røren blir for tørr. Fordel røren i formene.
 
 
 
Stek sconesene midt i ovnen ved 180 grader i ca 15 min.
 
Scones smaker godt med smør og ost eller f. eks syltetøy.
 
Variasjon: Stekte baconbiter, oppskåret kokt skinke eller
reker og ulike krydder og urter kan tilsettes i røren.
 
Scones egner seg godt til frysning.
 
 
 
 
Jeg har laget disse et par ganger og er superfornøyd.
Jeg har prøvd ulike lavkarbo-oppskrifter, men resultatet
ender ofte bare rett i bosset. Men disse er så enkle å
lage og de smaker til og med godt!
 
Jeg har fryset mine ned og tatt med meg en par på jobben
hver dag. De blir ekstra god når jeg lunker de i microen
og de passer ekstra godt til en salat.
 
Ha en fin fredag!
 
(Oppskriften er hentet fra boken "Frisk med lavkarbo"
av Sofie Hexenberg og Gunn-Karin Sakariassen)


3 kommentarer:

  1. Mmmmmm ser deilig ut......
    God loppis jakt....men med syk hund blir det ikke noe loppis på meg i dag

    Fin dag til deg

    Klem

    SvarSlett
  2. Hørtes deilig ut! Den oppskriften skal jeg jammen prøve:-)

    Ha en fin helg, snuppa!

    Klem

    SvarSlett
  3. De så jammen gode ut ! De MÅ jeg prøve! Elsker å få tips og oppskrifter :-)
    Så koselig blogg - følger deg videre!
    Klem fra hovedstaden!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...