onsdag 1. august 2012

En tid for å plukke fra "hage"...




Jeg har hverken en hage eller grønne fingre, men jeg er
veldig glad i blomster. Så da er det greit med enkle
løsninger...








Disse skjønne blomstene kommer riktig nok fra min steinbelagte
 "hage", så noe har jeg tydeligvis fått til. Men jeg kan love
dere at ellers er det ikke mye å skryte av... Selv en orkide
overlever ikke mer enn 14 dager i min stue og det er ikke en
overdrivelse dessverre. Så for øyeblikket er mine vinduskarmer
nærmest tom for blomster og slik kan det få være en liten stund
til. Skal heller gå til innkjøp av noe grønt når ferien er over.


Kom gjerne med tips om blomster som selv jeg ikke klarer
å drepe i løpet av de første ukene.







Ha en fin lillelørdag!!



3 kommentarer:

  1. For en skjønn blogg du har!! Første gang innom og her tror jeg at jeg blir en stund og bare surfer rundt - mye fint å se og lese. Og dette innlegget måtte jeg jo smile litt av - for med blomster er vi tydeligvis like. Jeg fikser ikke å ha en okride i live lenger enn noen uker jeg heller - og tilogmed grønne planter (som skulle være så enkle å holde) dør her hos meg...Ufattelig fjernt. Mannen min, som har grønne fingre, bruker dem ute i hagen - og vips, så glemmer jo han blomstene inne. De er liksom mitt ansvar, men funker det? nehei ;) hehe...uansett, det går an å kjøpe nye, men aller helst skulle jeg og hatt tips om noen som varer og varer helt uten vann og stell. Ønsker deg en god sommer videre. Nå skal jeg kose meg med flere innlegg :)) klem

    SvarSlett
  2. Beklager, jeg har til og med tatt livet at "Sjømannens trøst", du vet en sånn som skal overleve selv om eieren er ute og seiler på havet en god stund. Så ingen gode tips herfra. Men enig i at det er koselig med blomster.

    SvarSlett
  3. Litt blomster er alltid koselig å pynte med.
    Du får satse på blomster og planter med litt tykke blader.
    De pleier å klare seg med lite vann og stell:-)

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...