tirsdag 7. august 2012

En tid for en husmors bekjennelse...




Hjemme hos oss er det sjeldent strøkent, selv om det
kan se slik ut på bildene. Kunsten er å "sparke" rotet
bort, slik at det er utenfor fokus når det knipses
 bilder. Husarbeid er ikke det som blir prioritert høyest
 her i huset og det passer oss alle tre helt greit. Det er
jo så mye annet jeg vil bruke tiden på, og litt rot og støv
har aldri tatt livet av noen. Så i dag har jeg tatt forrige
helgs husarbeid, godt med alt som er gjort er mitt motto.


 


Hjemme hos oss blir det meste utsatt og gjerne så lenge
som mulig. Denne lykten ble vasket i dag, etter at jeg har
irritert meg over det sotete glasset i mange måneder. Jeg
har nok en gang gått forbi juleduken som ligger på kisten
oppe i 2. etasje, klar for en tur til renseriet. Og der har
 den lagt siden julen ble pakket bort 1. nyttårs dag, det er
jo uansett leenge til neste jul.






Hjemme hos oss står det ikke alltid friske blomster
på bordet, det ender heller med at de som vi har blir
stående en dag eller to for lenge. Vinduskarmene mine er
for øyeblikket ganske tomme for blomster, i påvente på
av vi skal komme hjem fra vår neste ferietur. Som jeg
skrev i forrige innlegg, så er jeg elendige med alt som
heter for grønt.





Hjemmet vårt ser ikke ut som et "showroom", men det
er ikke så viktig heller. For meg er det viktigere at
det ser ut som om det fakstisk bor noen her, man skal
tørre å sette fra seg et glass uten å bekymre seg for
at det kommer "ringer" på bordet. Det gjør ikke noe
om det er smuler på kjøkkenbenken eller om det står et
tørkestativ midt i stuen..

Jeg tror at de fleste norske hjem har det som oss og
at det bare er et fåtall som lever i et "showroom".
Stemmer det eller er det bare vi som er noen "rotehoder"?





1 kommentar:

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...