mandag 22. august 2011

En tid for en "nyskapning"




Selv om det er dagen derpå i dag, har jeg like
vel klart å være litt kreativ. Jeg fikk en god ide
i uken som var, men jeg måtte en tur til Stoff
og Stil før jeg kunne sette teorien ut i praksis.

For dere ser dette gjerne ut som en helt vanlig
vimpelrekke, og det er jo egentlig det også.





Det som er så "nyskapende" er at vimplene er sydd
av voksdukstoff, slik at de kan henge ute hele året.
Vel, gjerne ikke hele året, men i hvert fall hele sommer-
halvåret. Jeg hadde veldig lyst på en vimpelrekke ute
på terassen, men vet med meg selv at jeg ikke kom til
å være flink å ta den inn når kvelden var over. Så på
grunn av dette dukket ideen om å bruke voksduk opp.






Jeg valgte en lys rosa og mellom blå farge, men
det finnes mange andre farger å velge mellom hos
Stoff & Stil. Og det kjekke er at stoffet bare koster
25 kr meteren, så her er det bare til å hamstre inn.
Husk at det er viktig å bruke riktig nål på maskinen
når man syr på denne type stoff, jeg ble anbefalt å
bruke en "Jeans-nål".

Jeg kjøpte noen ekstra meter av det blå stoffet, slik
at jeg har nok en duk til bordet på terassen. Bilder
kommer når det er litt bedre vær ute...

Ha en fin kveld!

7 kommentarer:

  1. Kjempe fine.....flotte farger og flinke du

    Ha en kreativ uke

    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Så fint ;o)) Lurt å bruke voksduk ;o)))
    Klem Elisabeth ;)

    SvarSlett
  3. ja det var mye flott innhold i minnekonserten!etter at eg hørte diktet bli lest opp, fikk eg det ikke ut av minne, måtte ha det i bloggen, der litt feriebilder ble lagt til..
    sangen til ungdommen er bare til å få gåsehud av..
    klem til deg, søte vimpler!!

    SvarSlett
  4. Så smart å sy vimpler i voksduk!! Perfekt når man ikke orker å henge de opp og ta de ned hver eneste dag (da ender det nok med at de ikke brukes så ofte som man gjerne ønsker).

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. dtete har eg lest før jo...
    vil anbefale deg å ikke oppdatere innlegg , det eg selv hørt er lite populært...
    klem og fin ny uke..
    magny

    SvarSlett
  6. Kjempefine og fine farger. En ting kan ikke siers for mange ganger jeg har ikke hørt det før. Ha en flott mandag.

    SvarSlett
  7. Så fiiin! Og så smart med vimpler i voksduk da, ikke dumt!
    La meg til som følger jeg, det har jeg visst glemt tidligere!!

    Ha en finfin mandag!
    Klem fra Silje

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...