mandag 18. juli 2011

En tid for å dele en oppskrift



I dag har jeg laget hylleblomstsaft og tenkte jeg
skulle dele denne oppskriften med dere.





Først koker du opp en sukkerlake, som består
av 1 liter vann og 1 kilo sukker. Sett dette så
til avkjøling.





Plukk så inn 15-20 buketter med hylleblomst.




Til slutt trenger du 2 stk sitroner og 1 pose med
sitronsyre.





Legg blomster, sitron og sitronsyre lagvis og hell over
den avkjølte sukkerlaken. Blandingen settes kjølig i
2 til 4 dager og siles av før den helles over på flasker.
Hvis du vil lagre saften, må den fryses.

Lykke til og fortsatt god sommer!



3 kommentarer:

  1. Høres deilig og forfriskende ut, spesielt til varme sommerdager:-)

    Tusen takk for oppskrift!

    Klem

    SvarSlett
  2. Det er såååå deilig med hylleblomstsaft. Jeg pleier også å lage, men har ikke fått gjort det iår. Jeg lager råsaft og fryser.

    SvarSlett
  3. Så artig ! Ble liytt irritert på msnnen nå som har meid ned alt som heter hylleblomst her hos oss med kratrydderen sin....Får vel jakte et annet sted kanskje :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...