tirsdag 21. juni 2011

En tid for nok en mugge



Fortsatt kommer det inn litt "nytt" arvegods i
hyllen, og denne kommer også fra bestemors hus.




 
Både muggen og dette fatet kommer fra Egersund,
og det ser jo nesten ut til at de hører sammen. For
meg ser det ut som de er fra samme serie, men det
kan jo hende at noen med "et trent øye" ikke er enig..




Og nå er endelig samlingen komplett (vel, det
blir den nok aldri..) for nå er det mugger fra de
tre store representert, Stavanger Flint, Figgjo
Flint og Egersund...

Er det flere enn meg som er gal etter mugger der ute?

Ha en fin "nesten" sommerdag!





6 kommentarer:

  1. Så kjekkt at du samler på mugger, og fra disse kjente fabrikkene. Jeg har en sukkerskål, uten lokk, med det samme mønsteret som muggen lengst borte.
    Der er en kjekk utstilling på Vitenfabrikken i Sandnes for tiden av Turi Design fra Figgjo.

    SvarSlett
  2. Ja det er helt sikkert....at jeg er har faktisk et slikt fat.Nydelig fint
    Ønsker deg en fin sommer kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Ja, mugger får en aldri nok av:-)
    Kjempefin Egersundmugge!

    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg er jo helt gal etter mugger! Men det vet du vel? Husker du hadde fine mugger allerede på ungdomsskolen, men disse 3 du representerer her er om mulig enda nydeligere! Jeg likte spesielt den nummer 3 lengst bak på hyllen med rosa og blå blomster.
    Er det Stavanger, Figgjo eller Sandnes? Tror min mor har samme type;)

    Hva med Porsgrunn da? Lager ikke de også mugger?

    SvarSlett
  5. Nydelige mugger. Jeg liker mugger veldig godt, men har desverre ike mange. Kanskje det dukker opp noen etterhvert :)
    Ha en fin dag
    Trude :)

    SvarSlett
  6. flotte mugger, det blir så koselig/ bonderomantisk følelse..:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...