torsdag 9. juni 2011

En tid for kaffesukker og arvegods




Heldigvis er ikke alle i familien like glad i gamle ting,
så derfor havner det noen godbiter hjemme hos meg.
Sånn som for eksempel denne klypen, som nok har
blitt brukt til sukkerbiter i sin tid.




Denne klypen er arvegods etter mine besteforeldre,
men jeg aner ikke hvor gammel den er. Men det er
ikke så viktig, det som betyr noe er at den har en
 familiehistorie. Å vite at den kanskje har blitt brukt
av mine besteforeldre og kanskje oldeforeldre i et
fin kaffeselskap eller lignende.






Beklager at jeg ikke har vært innom bloggene
deres de siste dagene, men her har det gått i et
med trening, sminkekurs og sommeravslutninger.
Kommer sterkt tilbake!

Ha en finfin kveld!

8 kommentarer:

  1. Hei :)
    Har en slik sukkerklype jeg også.
    Enig med deg at det er artig å ha slike ting etter eldre slektninger. :)

    SvarSlett
  2. Sånn klype fikk jeg og!! Bare med blomstermønster på, ble bare så glad for den :)

    Klem.

    SvarSlett
  3. Koselig med gammelt arvegods:-)
    Og denne var jo riktig så fin og forseggjort.

    Vatteppet måler ca. 170 cm x140 cm (har tatt det litt på øyemål...), og teppet koster kr. 499,-.
    Kjempefint synes jeg:-)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Oi så fin, har aldri sett en slik før:) Elsker gamle flotte skatter:)))

    SvarSlett
  5. Så hyggelig at du har fått overta den, når andre ikke ser "verdien" i den.
    Tenk så mye som blir kastet!

    Kos deg med litt sukker til ksfeen en trsvel torsdagskveld.

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  6. herlig med gamle ting som går i arv...vi og hadde en slik en hjemme som sprikte i alle retninger med "bena" når vi skulle ta en sukkerbit.
    artig sak.
    ha en fin kveld,

    Tove

    SvarSlett
  7. Kjempe fin ting du har fått...en slik har mammaen min også.
    Heldig er du

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  8. så flotte ting , liksom de helt rette!!
    garnet eg strikker kluter i er et bommulsgarn fra Gjesdal, kjøpt på Nille..
    klem, kose deg i det fine vÆret ikveld!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...