tirsdag 14. juni 2011

En tid for "arvesølv"



Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg fått arve en del
 skatter etter at bestemor døde. Og noen av disse skattene
kommer faktisk fra mine oldeforeldre. Jeg var så heldig
 å ha mine ene oldemor til jeg var 16 år, og det er ikke så
mange som er så heldig å få oppleve det.




Disse fine teskjene kommer fra bestemor, men det er
jo mulig de har vært brukt av oldemor og oldefar før
 hun fikk de i hende. Jeg har fått opplyst at den sukkerbit-
klypen som jeg blogget om i forrige uke, kommer fra
hjemmet til mine oldeforeldre. Kjekt at familien min
leser bloggen, slik at de kan korrigere eventuelle feil.


 

 

Jeg skrev at det er tid for "arvesølv", for jeg er ikke
den rette til å bedømme om det er ekte sølv eller ikke.
Teskjene er merket med Norway og 40 gr, så det kan
jo tyde på at disse ikke er laget av noe edelt metall.
Men hva betyr nå det? Det viktigste for meg er at de
har en familiær historie...

Ha en fin og ny "høstuke"



6 kommentarer:

  1. Hallo i høst været ::::

    Flotte ting du har fått i hus....kjekt med det som har vært i familien og har en historie.

    God grunn til å være på syrommet...aldri så galt er det godt for noe ...:) :)

    Ha en fin kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Så nydelige, små skjeer. Disse husker jeg at også min bestemor hadde så de vekker gode barndomsminner. Det ble dessverre ikke tatt vare på noe når min bestemor døde og jeg var ikke gammel nok til å ha fått interessen for slike gamle ting. Du har heldig som har så mange fine minner :-)

    Ha en fin uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  3. Koselige og skjønne små skatter!
    De har nok kommet i de beste hender:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempe fine skjeer! Moro med ting man arver! :)

    Ha en fin kveld!
    -Mari

    SvarSlett
  5. Nydelig arvesølv:) Det viktigste er vel affeksjonsverdien.

    SvarSlett
  6. Sånne teskjeer er jeg oppvokst med. Jeg tror foreldrene mine fikk dem i bryllupsgave på 1950-tallet. Vi har alltid behandlet dem og pusset dem som om de er av sølv, og de er fortsatt like fine. De minner meg om bunadssøljer.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...