lørdag 7. mai 2011

En tid for "nytt" kjøkkenutstyr




I dag var det endelig tid for loppemarked igjen,
og da er jeg alltid på jakt etter gamle
kjøkkenredskaper. Synes at det er en herlig
sjarm over redskaper, som viser at de at er
brukt ofte og over lang tid.




I dag var det blant annet dette gamle rivjernet
som fikk være med hjem. Og jeg kan love at
dette har vært et redskap som har blitt brukt
flittig av sin forrige eier. Det dørslaget som
henger ved siden av, er kjøpt på et tidligere
loppemarked.




En ny fiskeøse (usikker på om det er rett benevnelse)
fikk også bli med hjem, så nå er samlingen doblet.
Den andre stammer også fra et tidligere loppemarked.




 


Det var mange godbiter å finne på det loppemarkedet
jeg var på i dag, men i dag måtte jeg begrense meg.
For jeg fant et kjempefint skap på Finn i går, så
på grunn av plassmangel og pengemangel måtte
jeg gå forbi noen flotte skatter. Men heldigvis
fikk noen av disse bli med hjem til venninnen min.

Ha en fortsatt fin helg!!








9 kommentarer:

  1. Det er gøy å spe på med noen nye, gamle ting! Har vært på loppemarked selv i dag, men det var ikke de store funnene der synes jeg.

    Håper du har hatt ei fin helg så langt!
    Klem

    SvarSlett
  2. Fine kjøkkenredskaper du fikk med deg hjem.
    Shoppinga begrenses litt av plassen, ja:)
    Ha en fortsatt goooood helg!

    SvarSlett
  3. ojoj så spennende med nytt skap fra Finn da :) og kjekt med litt nytt til kjøkkenet fra loppis. fant noen små skatter i dag jeg også, men det var et dyrt loppemarked så gikk fra endel andre ting som jeg kunne tenkt meg også. *♥*

    SvarSlett
  4. Ja gamle kjøkkenredskaper har en egen sjarme :-)
    god stemning og veldig kjekt på loppisen på skjold idag !

    Ønsker deg en fortsatt fin helg
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Morsomt når man får med seg noen godbiter fra et loppemarked. Selv klarer jeg sjelden å finne noe som fanger interessen, men synes andre finner mye fint. :) Det beste jeg har funnet er 2 stk helt flotte kurvmøbler som jeg beiset mørkebrune og byttet setetrekk = så gode som nye!

    Ser at datteren din har rukket å bli 11. Gratulerer så masse til den store lille damen/divaen! :) Her har yngstedamen nettopp blitt 12! I dag er det feiring med venninner. De har først vært flere timer i det nye flotte badeanlegget i nærmeste by og nå har de spist hjemmelaget pizza, danset, lekt boksen går i haven, spilt wii, og etter at kaken er fortært skal de ha snop og se på film. Så regner jeg med at det blir mere fnising, latter og historier i tv-stuen hvor alle sammen skal sove over.

    Jeg vil påstå det var mindre jobb å ha 20 5-åringer fra barnehaven i en bursdag her hjemme enn 7 jenter på 12 i huset i dag! Ha, ha! Ja, ja så lenge de har det gøy er det det viktigste.

    Nå må jeg avslutte, det er nemlig tid for å gjøre i stand popcorn og snop! Det er tid for film!

    Jada de er både divaer og små jenter på en gang, og vi elsker begge deler! Sant?

    Ønsker deg og dine en deilig helg!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  6. Det er stilig med gamle kjøkkenredsskaper, du er heldig som fant disse, kos deg!

    SvarSlett
  7. så flott! samler også på gamle kjøkkenredskaper...
    var du på skjold du også..?
    klem,magny

    SvarSlett
  8. Et slikt rivjern hadde vi hjemme da jeg vokste opp, men vi var ikke flinke til å ta vare på den slags. Jeg er vant med å si fiskespade, men fiskeøse er sikkert like riktig.

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...