mandag 9. mai 2011

En tid for mai



Her ser dere bilder av det jeg forbinder mest med
mai, bjørketrær i "full blomst" og norske flagg.
Er det ikke vakkert?

I dag var det en viktig minnedag for Norge, men det
er nok mange som ikke vet hvorfor hele Norge var
pyntet til fest i dag. Selv om jeg ikke er så gammel
at jeg har opplevd 2. verdenskrig, så er det viktig at
vi sender en tanke til de som kjempet for at Norge
skulle forbli et fritt land. I disse dager skal man ikke
ta for gitt at man kan bo et fritt land, uten krig og farer.




Derfor vil jeg avslutte med følge kloke ord
fra Arnult Øverland:

"Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!"


Håper dere har hatt en fin helg!

4 kommentarer:

  1. Nydelig dag idag og viktige ord til ettertanke. Vi har ogsp flagget idag, men måtte ta ned flagget i 15 tiden fordi det blåste så voldsomt !!!jeg var faktisk redd for at hele stangen skulle velte fordi det var slike voldsomme kast..

    Ønsker deg en fiiin ny uke
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Takk for fine ord, hadde faktisk klart å gløyma datoen i dag, og trudde alle flagga for konfirmantane i bygda... Jaja ;)

    SvarSlett
  3. Hei.
    Hva sier du til en Awards på en mandag?
    Det ligger en og venter på deg hos Skolelyst.
    Fordi du fortjener det:-)
    Hilsen Benedicte

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder og flotte ord....en flott mnd vi er i
    Ønsker deg en fin dag
    klem fra Lappeline

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...