tirsdag 17. mai 2011

En tid for en fin 17.mai feiring



I dag var endelig den store dagen kommet,
en av mine favorittdager i løpet av året. Været
var ikke så gale som fryktet, men det kom en
skikkelig regnbyge når toget kom masjerende
inn til Nesttun sentrum.




Det har nesten blitt en tradisjon med lunsj hos
oss etter skoletoget, og i dag har vi vært 10
voksne og 4 barn til bords.




Min filosofi er at "det enkle er ofte det beste", og 
det bærer bordet mitt også preg av. Litt bjørk i et
 Norgesglass og noen blomster fra en rhododendron
 er en enkel, men fin dekorasjon.  Sammen med en
duk, servietter og lys i Norges flotte farger.




Menyen i dag bestod av rømmegrøt, spekemat, hot dog,
lefser fyllt med laks og diverse kaker. Jeg har laget min
første pavlova-kake, og jeg er veldig fornøyd med bildet
av kaken i hvert fall...




Kaken er pyntet med blåbær, bringebær og jordbær,
og kremen består av pisket krem blandet med vaniljekrem.
Problemet var at denne kremen ble veldig rennende når
kaken ble sprettet, så da lurer jeg på hva jeg har gjort
galt. Eller er det meningen av kaken skal være sånn?





Jeg avslutter dagens innlegg med et bilde av den
skjønne Divaen min. I år har hun fått mormorens
omsydde Hardangerbunad, og gjett om hun var
fornøyd. Egentlig ville hun ikke ta den av seg
når gjestene var godt, i følge henne kunne hun
ha gått med bunad hver dag.

Håper dere alle har hatt en fin feiring!

6 kommentarer:

  1. Fin feiring her også....flotte bilder
    og en søt diva i en flott bunad
    Forsatt fin kveld ønskes deg
    Klem

    SvarSlett
  2. Det enkle er ofte det beste ja, men for et fint bord! :)
    Går barnetoget på Nesttun samtidig som toget i byn? Bra dere har hatt en fin dag! Klem klem :)

    SvarSlett
  3. Ser ut som dere også har hatt en koselig dag.
    Den kaken så skikkelig god ut,
    og for en nydelig Diva, kjempeflott i bunad:)

    SvarSlett
  4. Det var aldeles nydelig pyntet. Midt i blinken for meg ihvertfall.

    Vi hadde det samme på menyen (omtrent) i Torsvei, og det ble en kjempekoselig dag.

    Du må hilse Divaen og si at hun var vakker i bunaden. Jeg skjønner godt ordene hennes, for jeg synes fortsatt det er kjempestor stas å ta på seg bunaden.

    Vel overstått passer det vel å si nå.

    Klem

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder! Så flott prinsessen var i bunaden sin - skjønner godt at hun helst ville beholde den på.

    Men været var ikke så ille som fryktet??? HALLO, snakk for deg selv!!!

    Ha en fin dagen derpå!

    Klem

    SvarSlett
  6. Se der ble det pavlova på deg, ja!:) Så lekker den var! Jeg har ikke prøvd med vaniljekrem, bruker den oppskriften med eggekrem..Den blir også litt tynn, men ikke rennende..Mmmm, godt er det i alle fall:)

    Så fin jente i bunaden!

    Ha en god helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...