søndag 3. april 2011

En tid for å vise noen av loppene



Her ser dere bilde av noen av de skattene jeg fikk
 med meg hjem fra årets første loppis. Jeg er så glad
i disse glassene, som kan brukes til så mangt. Siden
 Fretex har funnet ut at det går an å tjene penger
Norgesglass, var det spesielt gøy å få disse for 20 kr stk.

Spørsmålet er nå om man noen gang kan ha for
mange Norgesglass?



Hvor går grensen?
Her er bilde av glass nr 7 og 8




Og her er glass nr 9 - 13, som blir brukt
til oppbevaring på kjøkkenet.




Glass nr 14 har blitt hjemmet til de søte oppvaskkostene.





Glass nr 15 og 16 blir brukt som lyslykter i stuen.





Mens glass nr 17 blir brukt som vase på gjestetoalettet.

Hva med deg? Samler du også på Norgesglass?
Og hva bruker du dine til?

Ha en finfin søndag!

19 kommentarer:

  1. He, he, man kan aldri få nok av Norgesglass:-) Men etter at Fretex begynte å ta blodpriser på Norgesglassene, så har samlingen stoppet litt opp. Regner med du har vært på loppemarked på Smørås? Mye fint, eller?
    Ser forresten vi har make oppvaskkost:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har noen norgesglass som venter på meg i en garasje hos onkelen min. Gleder meg til å hente dem.

    Lurte på hvor du har kjøpt den beholderen til oppvaskekost og såpe?

    SvarSlett
  3. Jeg er også veldig glad i norgesglass! De er så dekorative:)))
    Hvor har du fått tak i de fine holderne du har oppi lyslyktene?

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Norgesglass får man neppe for mange av, nei.
    Her brukes de hovedsaklig til oppbevaring av tørrvarer på kjøkkenbenken. De gjør også oppbevaring av telys og andre duppeditter mere dekorativ synes jeg.
    Eh, forresten, de lysholderne du har oppi to av glassene dine, tør jeg spørre hvor du har fått tak i dem? Slike skulle jeg så gjerne hatt jeg også
    Ha en super dag!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med loppefangsten.

    Har noen norgesglass her også. de fleste brukes til oppbevaring nå, men var lyslykter med stearinlys eller lysslynge i vinter.

    Ønsker deg en god søndag

    SvarSlett
  6. Kan aldri få for mange norgesglass! Jeg tror faktisk du har fler enn meg, enda jeg har fått en stor kasse av svigermor. Flotte bilder og tips du deler her, jeg bruker de mest til havregryn, sukker ol. Av og til bruker jeg dem til hjemmelaget syltetøy, men det er jo mye lettere å fryse bærene hele i fryseposer. Klem fra meg:)

    SvarSlett
  7. He he, godt å se at du prutet de ned! Først ville de ha 50,- stk for de!! Syke priser ;)

    SvarSlett
  8. Ja de er utrolig anvendelige !! Har faktisk en god del stående i kasser i kjelleren (!!!), mannen kjøpte flere kasser på loppis lenge før alle andre begynte å interessere seg ! Har tenkt at jeg skal bruke dem til andre ting enn ripsgele , men foreløpig er det bare et par som er i bruk til blonder og telys og slikt.

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag,
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  9. Nei, samler ikke, men ser at det kunne vært nyttig og hatt noen.
    Ellen :)

    SvarSlett
  10. Har mange Norgesglass i garasjen....
    Dei eg har inne vert brukt til: lys, telys, små steinar, sølvsbestikk, makkaroni, hårstrikk og så oppvaskkosten då ;)

    SvarSlett
  11. Eg simpeltheten ELSKER norgesglass, og får ALDRI for mange ;)
    Bruker de til alt mulig :) Akkurat nå står tre stk på kjeøkkenbordet med herlig påskesnop i ;)
    Ellers lykter, til bestikk, oppvaskkost, kjøkkenprodukter, ja til alt igrunn:)

    Fin blogg du har :)

    Klem ANita

    SvarSlett
  12. Jeg skulle gjerne kommet over noen norgesglass jeg også, de er så nostalgiske og fine. Har dessverre ikke vært like heldig som deg med mine loppefunn, men ny vår, nye sjanser :-) Må finne ut hvor det er loppis i nærheten her så jeg kan lete etter noen skatter. Flott bruk av glassene, oppfinnsomt og flott!

    Ha en fin uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  13. Takk for mange gode ideer til bruk av norgesglassene. Var så heldig å få sju stykker for 50 kr tilsammen på loppemarked i helga. Har ikke fått vasket de enda, men de kommer nok til å komme til god nytte. Hadde jeg hatt et hobbyrom hadde det vært perfekt å ha fargerike hobbymaterialer i, men det blir vel heller fyrstikkesker og tørrvarer tenker jeg.

    SvarSlett
  14. norgesglass får jeg aldri nok av- oppdaga i helga at jeg mangla noen/ hadde for få ..... betaler bare 20 pr glass her og på Gjenbruk ....
    Og glassene kan brukes til ALT
    ha en fin ny uke

    SvarSlett
  15. Ja norges glass får man aldri nok av.....
    Mange flotte ting du har brukt dem til..
    Loppisfangst for meg denne helgen ble ikke så mye:(
    Ha en fin ukestart
    Klem

    SvarSlett
  16. Ja, jeg heiv meg på norgesglasskjøret for et års tid sida. Har fargerike pastaskruer et par glass, sprøstekt løk, oppvaskbørster, hjemmelaga kjeks (når jeg har), perler, teposer...

    SvarSlett
  17. Jeg samler også.. usikker på hvor mange jeg har, for foreløbig står de og samler støv i kjelleren et helt annet sted enn her hos oss... Men uansett trenger jeg flere - man kan ikke få for mange, nei ;) Har planer om en lysekrone i trapperommet, og så må jeg jo ha til oppbevaring, lyslykter, oppvaskebenken og ikke mindre sylting og hermetisering ;) Som sagt - man kan ikke få for mange :)

    SvarSlett
  18. norgesglass er så herlig! Heldig du er som har mange av dem...Man får aldri nok! Men hvor er de søte oppvaskkostene fra?:):)

    SvarSlett
  19. Så artig blogg. Norgesglass er fint og nostalgisk. Og Løveglas det samme. Far bruker Norgesglass, de stoer på 2 liter, til å legge rakefisk på. De er supre til det også:-=

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...