tirsdag 22. mars 2011

En tid for klesvask?



Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg verdens
beste pappa. Og siden han vet at jeg er glad i
gamle saker og ting, dukker han av og til opp
med noen godbiter.





Og i går kom han med dette fine vaskebrettet,
som kommer fra hans barndomshjem. Og
som dere ser, så har nok dette vært i bruk også.





Og siden jeg vet at pappa følger med bloggen min,
så sier jeg tusen takk for den fine gaven her. Den har
allerede fått sin plass på gjestetoalettet.

Ha en fin vårdag!


11 kommentarer:

  1. Så gøy å få sånne gamle, fine skatter som attpåtil har vært i bruk i familien. Heldige du!
    Skikkelig dekorativt var det:-) Kjekt å ha hvis vaskemaskinen skulle svikte og...

    Klem

    SvarSlett
  2. Så heldig du er. Det er jo vakkert rett og slett!

    SvarSlett
  3. nydelig var det.
    Jeg elsker slik type "pynt" i heimen

    SvarSlett
  4. Artig med slike vaskebrett til pynt, men du verden så heldige vi er som slipper å bruke dem daglig ;-)

    Jeg sitter gjerne og nyter en kopp te mens vaskemaskinen jobber for meg jeg!

    SvarSlett
  5. Kjempe fint brett...har et slikt jeg også
    Koseligt når det har tilhørt familien
    Snill pappa du har
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjekt å få sånne gaver. Snill pappa.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Så gøy. Vet du, jeg har faktisk aldri sett et sånt vaskebrett i virkeligheten, kun på bilder, film osv. ☺

    SvarSlett
  8. Jeg har et slikt vaskebrett som har hengt på vaskerommet i 10 år. Mitt ser faktisk ut som det er hjemmelaget, og virker ganske velbrukt.Glad jeg har vaskemaskin som funker.

    SvarSlett
  9. Så koselig gjort av din far. Slike små hverdagsoverraskelser er virkelige skatter å bære med seg videre. :)
    Vaskebrettet er jo også noe som vil minne deg om din far for alltid, og hat med seg en historie fra han var barn. Tenke seg til at kvinnene måtte bruke krefter og tid på denne vaskemetoden. Ser for meg slitne rygger og såre hender. Tungt sengetøy og duker - det må jo ha vært tungt arbeide.
    Jeg husker godt min mormors vaskekjeller, der hadde hun en stor badestamp, vaskebrett og vann fra pumpe. Det sto også en vedovn som varmet opp vannet til kokepunktet. Det skulle bli ordentlig rent, må vite. Etterhvert fikk hun en stor vaskemaskin som så ut som en stor eltemaskin, med en krok som gikk frem og tilbake. Det meste måtte fortsatt gjøres for hånd, men selve skrubbingen av tøyet slapp hun.
    Noen år etter dette fikk også hun en helautomatisk vaskemaskin inn i kjelleren, men fortsatt likte hun å bruke den gammeldagse metoden til sine store linduker. Hun hadde en stor tørkeplass, hvor alt det hvite tøyet ble blendene hvitt. Jeg husker fortsatt hvordan den herlige duften av linduker som ble stive i solen. :)
    Tenk at et vaskebrett hos deg kunne hente frem så mange gode minner. :)

    Ønsker deg en dag fylt med sol, søte Sissel!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  10. Herlig gave fra pappaen.

    Gjett om jeg husker disse vaskebrettene. Det var ikke bare å skru på knappen.

    Klem

    SvarSlett
  11. Kjempe fiiint=) Og så gøy når det er familie historie bak:D

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...