lørdag 26. mars 2011

En tid for botanikklære III



Jeg har et billig digitalt kamera, uten avanserte knapper
og speilrefleks, men som likevel tar rimelige gode bilder.
Det er utrolig gøy å redigere bildene i Picasa og ikke minst
Picnik, som gir mange muligheter og artige effekter.




Etter en stor feiring av en 50 åring i går, er det
virkelig en dagen-derpå i dag. Så dagen har stort
sett blitt tilbrakt på sofaen foran TV'en, selv om
det har vært et perfekt vårvær utenfor i dag.
I morgen er det fotballturnering, så da er det
selvfølgelig meldt 2 grader, regn og sludd. Så det
kan nok bli en kald opplevelse, men jeg gleder
meg over at fotballsesongen har startet.




Håper dere andre har hatt en mer oppgående dag!


2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder.
    Har gitt opp hele fotoredigeringa jeg.
    Har vel ikke tålmodighet nok til å lære.
    Kanskje jeg burde prøve ett annet program.
    Ja den dagen derpå er ikke noe å trakte etter.
    Har ikke smakt en dråpe siden jeg ble gravid med snuppa for snart 2 år siden, og når jeg tenker på dagen etter, kan jeg ikke si det frister heller.
    Men... man skal aldri si aldri.
    Blir vel kanskje noen festligheter til sommeren.
    Takk for hyggelige komentarer.
    Du må huske at jeg bare er en nybegynner innen søm, så det er ikke så mye å skryte av.
    Men øvelse gjør som kjent mester.
    Du er kjempeflink, vil ikke akkurat kalle det barneskoleprosjekter.
    Jeg får ikke til de brødposene, jeg.
    Ha en fin lørdagskveld.

    SvarSlett
  2. Jeg har min datters superkamera på lån, men er ikke så god på alle finessene. Mitt eget kamera er et Cannon Ixus som er ca 3 år gammelt. Tar like fine bilder med det. Redigeringen er det verre med. Jeg kan jo fikse på bildene med lysstyrke, tone, kontrast osv. men ellers er jeg helt amatør. Klarer ikke engang å få laget en skikkeliog header på bloggen. Får bare lagt inn ett bilde, og jeg har lyst på tre etter hverandre. Virkelig superkløne, men det går seg kanskjen til. Klem fra Mona

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...