søndag 23. januar 2011

En tid for nytt utstyr og ny iver



I går var jeg på en jomfrutur til Stoff og Stil,
og jeg må innrømme at jeg nå har funnet mitt Mekka.

På tirsdag var jeg på sykveld med to flotte
bloggedamer, og jeg fikk da beskjed om at jeg
måtte skaffe meg en større matte og en skikkelig linjal.
Og nå skjønner jeg hva dere mener, for jeg kan ikke
fatte at jeg har klart meg uten disse to tingene.




Jeg fant fort ut at dette ikke er stedet hvor man
tar med seg en utålmodig familie, og at det kan
være lurte å styre unna en lørdag formiddag.
Det var veldig mye folk der og klippekøen var lang,
så derfor ble bare noen ferdigklippete stoffbiter med
hjem i posen. Gleder meg til jeg skal reise ut der
uten mann og barn, slik at jeg kan bruke god tid
(og masse mer penger...).

Ha en fin søndag!



8 kommentarer:

  1. Siden jeg ikke aner hva man skal bruke hverken matte eller linjal til (måle noe antagelig??) så bare venter jeg spent på å se hva du skal trylle frem :D *♥*

    SvarSlett
  2. Matte og linjal er ukjent for meg også, men så er jeg ikke en som sitter så veldig mye ved symaskinen. Men på Stoff og Stil har jeg vært! Og det er vanskelig å komme seg ut derfra uten en meter eller fem av noen av de mange gøye stoffene de har der! Ikke så nøye om/til hva de skal brukes... ;)

    Tid, overskudd og tilstrekkelig nok med inspirasjon, så kanskje jeg finner frem maskinen min litt mer i året som kommer... Første prosjekt som min mor har lovet å hjelpe meg med er en fleecekjole. Stoff og mønster er kjøpt inn, men må modifiseres slik at den kan funke som ammekjole...

    ;) Birgit

    SvarSlett
  3. Hehe, ja der er det best å ha god tid (og uten mann og barn) eller være der veldig tidlig, det har jeg god erfaring med iallfall:)
    Gleder meg til å se mer!

    Klem T

    SvarSlett
  4. Hei på deg:)
    Der ute skulle jeg også ha vært en av dagene...uten mann og barn, selvfølgelig.
    Var på Ikea med mannen i forrige uke, men det resultat at jeg måtte ut igjen dagen etter. Umulig å konsentrere seg og å få sett ordentlig på ting med et trippende mannebein på siden...
    Riktignok er de gode å ha til å bære, men vi damene klarer vel det og.

    Flotte bånd du har fått deg...skulle hatt noen sånne til smykkeposene mine ;)Takk for tips!

    Ha en fin kveld....Klem fra meg:)

    SvarSlett
  5. Så flott at du har fått det det rette utsyret.Jeg klarer ikke meg uten.
    å gå på stoff og stil med mann nytter ikke her heller...men elste jenta kan være med da hun har samme intersse som meg.
    Skulle vært en tur snart jeg også....i morgen har jeg fridag som skal brukes på syrommet
    Ha en fin ukestart min venn
    Klem

    SvarSlett
  6. Det er best å gå i de fleste butikkene uten mann synes nå jeg.
    Blir ikke ordentlig shopping med han med nei...
    Mye fint på Stoff og Stil. Søte stoff du kjøpte.
    Gleder meg til å se hva du tryller frem.
    Veldig greit med matte og linjal.
    Jeg er så heldig å ha en mamma som har sydd, så jeg fikk "låne" matte og linjal av henne.
    Hun ble så glad for at jeg begynta å sy at hun kom med en hel kurv med stoffrester også,
    og en gedigen eske med knapper:)
    Tilbake til det med sukkerlake til stiving.
    Ser for meg at det kan komme sukkermaur til våren jeg da?
    Men da ville vel ingen ha brukt det.
    Får prøve det.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  7. Dette er ikke ting som er veldig kjent for meg heller, men min datter fikk slikt utstyr, pluss skjærehjul, av meg til jul. På bloggen har hun skrevet at hun ikke skjønner at hun har klart seg uten.

    Du vil sikkert komme til samme konklusjon.

    Klem

    SvarSlett
  8. Jeg hadde samme følelse som deg da jeg var innom Stoff og stil første gang. Hadde vært i Dyreparken og skulle bare innom en liten tur mens mann og tre barn ventet i bilen. Jeg måtte tilbake dagen etter.
    Dessverre har jeg ikke hatt så gode erfaringer med stoffene fra denne butikken. Noen av dem er skeive i vevingen og farger av. Andre slites veldig raskt. På sykurset jeg var på i høst ble jeg frarådet å kjøpe både stoff og mønster der. Noen av mønstrene er så dårlig forklart at jeg bare må gjette meg frem. Jeg gir meg ikke likevel. Jeg skal prøve andre stoffer og se om de er av bedre kvalitet:-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...