mandag 3. januar 2011

En tid for en kveld på syrommet


I dag var det tilbake til den harde hverdag,
men jeg har gledet meg i hele dag til å
tilbringe litt tid på syrommet.


Det ble så fargeløst på kjøkkenet når alt
det røde ble pakket bort for denne gang.
Så da fikk jeg lyst til å lage en duk,
som kunne passe til vimplene mine.


Jeg er ingen dronning på syrommet, så dette
prosjektet tok meg et sted mellom 3 og 4 timer.
Men jeg er ganske fornøyd med resultatet,
selv om sømmene ikke er så rette osv..osv..

Men jeg har klart å få rutene sånn circa rett under
hverandre, sydd på et bakstykket ved å bruke sømmer
kryss og tvers, samt satt på et skråbånd .
Og det må vel telle for noe, ikke sant?

Ha en fortsatt fin uke!




10 kommentarer:

  1. Jovisst er du dronning på syrommet! Nyyydelig duk du har laget! Jeg er virkelig imponert! Stilig med de skråsydde sømmene, og det ser jo lysbeint ut spør du meg. Du er superflink!

    Klem

    SvarSlett
  2. Det viktigste er jo at det er DU som har laget den, og da blir den jo uansett fin! Jeg syns du er kjempeflink. Bare å sette seg ned 3-4 timer etter jobb, og tenke mønster og sy er imponerende! Jeg syns du er kjempeflink :)

    Kanskje jeg skal lage symaskinkrok på soverommet mitt... Kjenner at jeg savner å være kreativ!

    Ha en fin uke da, flinka :)
    KlemKlem

    SvarSlett
  3. Den er jo kjempe fin....du er flink .
    Jeg har sydd lappesøm i over 20 år og det er ofte jeg ender tilbake til helt vanlige ruter og syntes det enkle er ofte det beste.Her på syrommet mitt er det mye uferig arbeid og jeg tar meg selv i nakken om dagen for ikke å stare på noe nytt......
    Hmmm tro hvor lenge det varer

    Forsett med lappene du er flink
    Klem til deg

    SvarSlett
  4. Imponerandes! Dette hadde eg aldri klart sjølv. Eg blir stadig facinert over flittigheten til bloggedamene :) Ha ein deilig kveld!

    SvarSlett
  5. Det ble kjempefint, ikke bare bare å få til så rette, fine sømmer. ☺
    Jada, GG-duken har ligget på kjøkkenbordet siden den kom i hus, ble først byttet i går. Kommer nok snart tilbake for den er ikke bare fin i farge og mønster, men i god kvalitet også. ☺

    SvarSlett
  6. Hei Sissel og godt nyttår!
    Duken er kjempefin og du er flink!!

    Ha en super tirsdag.

    Klem Tonje

    SvarSlett
  7. Hei
    Synes duken ble kjempefin.
    Også så enkelt og koselig med lys i norgesglass.
    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  8. Hallo igjen, snuppa!

    Vi får ta oss et treff igjensnart. Hva med sykveld neste uke? Ta med deg symaskinen og kom bort:-)

    Klem

    SvarSlett
  9. Jeg kroner deg til dronning, jeg, og synes du har all grunn til å være fornøyd med resultatet.

    Selv om juletingene er pakket bort, synes jeg det er herlig med hverdagstingene tilbake på plass. Alt til sin tid.

    Klem

    SvarSlett
  10. Eg er imponert! Den var fin. Eg har nok litt å lære.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...