søndag 26. desember 2010

En tid for å pynte til fest


I går var svigerfamilien min på middagsbesøk,
så da måtte bordet bli pyntet til fest.
Og som vanlig stiller jeg alltid like dårlige
forberedt, men man "tager hva man haver".




Jeg hadde glemt at jeg hadde disse røde brikkene,
de dukket opp da jeg var på jakt etter en annen rød duk.




Bordet ble pyntet med røde epler og granbar og litt lys.
Det skal ikke så mye til for å lage et fint festbord,
og det trenger ikke å koste en formue heller. Det
eneste nye på mitt bord, må være serviettene.



Middagen ble veldig vellykket og jeg tror at alle
var fornøyde da de gikk hjem.

I dag er det middagsbesøk hos mine foreldre, så da
blir det nok et festmåltid. Men så er det heldigvis
slutt på denne "fråtsingen" for en stund, for det
blir mye mat og mye stillesittingen. Og vi vet
jo alle hvordan det ender (les: hvor det ligger seg...)

Ha en fin søndag!

3 kommentarer:

  1. Så fint det hos deg...stille sitting og fråtsing blir det her også ...ingen tur heller da halsen har slått seg vrang og det blir ikke bedre med å gå ut.
    I morgen skal symaskinen taes i bruk igjen
    Noe SKAL gjøres ferdig tenker jeg har litt mye uferdig
    Ønsker deg en fin 2 juledag
    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Skikkelig julekoselig hos deg:)
    Funker fint, den der -tager hva man haver;)
    Tusen takk for koselige hilsener du legger igjen hos meg, blir så glad atte!

    Fortsatt god jul, kos deg hos mamsen:)
    Det skal jeg også;)

    Klem, Marte

    SvarSlett
  3. Så vakkert det ble. Vist kan man vel bruke det man har liggende hjemme :)

    Her orka vi ikke lage middag i dag. De to største er bortreist for noen dager, og minsten spiser bare grøt, så da så ;)
    Men i morgen er det På`n igjen vettu, sånn er det bare *fnis*

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...