torsdag 30. desember 2010

En tid for et langtidsprosjekt


Selv om det er noen år til prinsessen skal
konfirmere seg, har hun allerede valgt ut hvilken
bunad hun skal ha. Og valget falt til slutt på
vinterbunaden fra Nordhordaland, noe som mor
er veldig fornøyd med.



Det finnes mange ulike mønstre å velge mellom
når det gjelder brystduk, belte og forkle.
Prinsessen valgte ut et mønster som ikke er
så mye brukt, noe som jeg er glad for. For
jeg synes at det er stas at hun har noe som
ikke alle andre har.



Jeg har allerede begynt på beltet, godt med
alt som er gjordt som vi de "eldre" sier.
Jeg er glad for at jeg har godt tid på meg,
for dette er nok et prosjekt som kommer
til å bli lagt på hyllen av og til. Man skal
jaggu har tålmodighet når man skal sy slike
små sting. Bommer man med en lintråd, blir
det helt feil. Så jeg kan love at det har kommet
 noen gloser i løpet av den tiden jeg har brukt.
Men jeg skal nok komme i mål i løpet av
de 4 neste årene vil jeg tro...

Når det gjelder resten av bunaden, så skal vi bruke
litt familie og litt andre kontakter til å sydd den ferdig.



Her ser dere tre generasjoner i bunader,
prinsessen i en festdrakt, jeg i vinterbunad fra
Nordhordaland og min mor i festdrakten fra
Nordhordaland. Og som dere ser, så har jeg
et annet mønster på min brystduk enn det
prinsessen har valgt ut.

Ha en fin lillenyttårsaften!!



8 kommentarer:

  1. Ja dette ser ut som et langtidsprosjekt, men fint at jenta har bestemt seg allerede nå, så mor kan ta broderinga litt nå og da. Flinke du!

    SvarSlett
  2. Det er ein fin bunad! Og flink du som skal brodere.
    Godt nytt år til deg!

    SvarSlett
  3. Litt av et prosjekt du har gitt deg i kast med, men så er det utrolig kjekt å ha en pen bunad.

    Ønsker deg og dine en flott nyttårsfeiring når så langt kommer.

    klem

    SvarSlett
  4. Jeg har også vinterbunaden fra Nordhordland. Veldig fin! Men det er noen år siden jeg hadde min på. Ganske merkelig, men jeg tror den har krympet endel... ;) Spørs om jeg får den til å passe denne våren heller. Kanskje jeg heller burde få mor til å sy meg et nytt liv og et nytt belte... ;)

    SvarSlett
  5. oj vilket projekt du har gitt deg inn på, må si jeg er imponert.Hun kommer og bli kjempe fin :o)
    Önsker deg ett riktigt godt nytt år käre venn!
    Klem fra Rachel

    SvarSlett
  6. Så flott prosjekt du har fått deg...kjekt å ha god tid....holder også på med Nordhordalad vinterbunad...dette må utav skuffen nå.....
    Nå gav du meg inspirasjon...skulle så gjerne hatt brystduken ferdig til februar men.....må skjerpe meg da
    Ha en fin kveld

    Klem til deg

    SvarSlett
  7. Skal si du har pågangsmot ivertfall.
    Bunaden så kjempefin ut.
    Angrer på at ikke jeg valgte bunad til knfirmasjonen min, men det var vel ikke så kult på den tiden...he he.
    Heldig prinsesse som har en sånn flink mamma.
    Godt nytt år til deg og dine.

    SvarSlett
  8. Jeg har ikke sett den brystduken din før heller, men den var veldig fin :)
    Det er uansett en kjempefin bunad! Akkurat den samme som jeg har, og som jeg håper prinsessen vil ha om 10 år... :)
    Lykke til! Du er superflink!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...