onsdag 10. november 2010

En tid for "arvegods"


For mange år siden dukket dette utrolig fine serviset
opp i barndomshjemmet mitt. En på jobben til
min far ville at han skulle gi det videre til et
loppemarked, men det kom ikke lengre enn opp
i "samlekisten" min. Jeg tror jeg må ha vært
rundt 16 år da, så min svakhet for gamle ting har
vart i noen år nå...


Serviset er fra Stavanger Flint og består av
11 middagstallerkner, 12 suppetallerkner
og 11 dessertskåler.


Serveringsfat i 3 ulike størrelser
og to sausenebb.



Og tre serveringsskåler, hvor en er
med lokk.

Jeg er så glad for at jeg tok vare på denne skatten,
men jeg er litt nygjerrig på hvor gammelt det er
og hva det eventuelt måtte være verdt.

Noen som vet hvor man kunne finne det ut,
uten å måtte kontakte en antikkbutikk o.l.

Ha en finfin kveld!









6 kommentarer:

  1. Heisann!
    Nydelig service og heldig er du.
    Vet ikke hvor gammelt dette er men anbefaler bloggen Nostalgi hun er flink til slikt.
    Ha en fin kveld
    klem

    SvarSlett
  2. For et nydelig servise! Så gøy å ha noe sånt, og så bra at det havnet hos deg og ikke på et loppemarked:-) Det så jo så utrolig helt og fint ut. Sikkert verdt litt:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Det var da ekstremt forutseende du var som 16-åring, lekkert servise.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Her inne var det mye fint å titte på! ;)
    Veldig koselig blogg du har.

    Og _nydelig_ servise! Enkelt og elegant..med en touch nostalgi... da kan det ikke bli bedre! ;)

    ha en fin onsdagskveld..ops..snart natt..!

    ;)

    SvarSlett
  5. Så heldig du har vært og ikke minst forutseende :-)
    Stavangerflint eksisterte fra 1946 til 1979. Serviset mener jeg er fra 1950-tallet og jeg har sett slike serviser med så mange deler gå for inntil 3500.-
    serviset ser ut til å være i nydelig stand :-)

    Ønsker deg en fiiin helg !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...