lørdag 23. oktober 2010

En tid for skattejakt i eget hjem


Jeg var egentlig på jakt etter noe annet, da jeg
var på leting i skuffene mine. Jeg fant ikke det
jeg håpet på, men hva gjør det når denne fine duken
dukket opp i stedenfor?


Jeg er ikke helt sikker på hvor den kommer fra,
men jeg regner med at det er noe som min
bestemor har sydd til meg. Hun blir snart 89 år,
men er fortsatt en "konge" til å sy. Hun har
laget store juleduker til alle barnebarn, oldebarn og
til den siste spiren på stammen, næmlig tippoldebarnet.
Jeg har også fått andre duker som hun har laget,
inkludert en stor duk med Hardangersøm, som jeg
fikk til konfirmasjonen. Dette er skatter som jeg setter
stor pris på, og som skal få gå i arv i min familie.



Så det gjør egentlig ingenting at loppemarkedsesongen
er over, når  man kan gå på skattejakt i eget hjem.
Men en liten tur innom Fretex i dag blir det,
har en del poser som de skal få. Så får vi se
om jeg "får" noe tilbake!

Til slutt vil jeg oppfordre alle til å melde seg som
bøssebærer til TV-aksjonen i morgen. Jeg skal selv gå og
det har jeg gjort de 4 siste årene, godt å kunne gjøre
noe for andre som trenger det.

Ha en herlig lørdag!





4 kommentarer:

  1. Skattejakt i eget hjem er moro. Når det dukker opp noe jeg helt hadde glemt og ikke husker hvor kommer fra, blir jeg veldig opphengt i å prøve å huske og bruker mye energi på å ergre meg over at jeg ikke kommer på det, he he. Jeg har også planer om å ta med bøsse på søbdagstur i morgen.

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar hos meg:-) Legger meg til som følger av deg også!!! Koselig å oppdage nye flotte blogger!!! Klem

    SvarSlett
  3. Jeg er på skattejakt hos meg selv til tider, uten å vite hva jeg egentlig ser etter. Det blir som regel en overraskelse eller to.

    Nydelige skatter du har. Kan godt skjønne at disse skal gå i arv i familien.

    Klem

    SvarSlett
  4. ååhhh detet var da vakkert... likte stakene også...
    skjønn GG herunder..
    klemklem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...