tirsdag 5. oktober 2010

En tid for nye loppefunn

 
I helgen fikk jeg med meg et loppemarked
og jeg stilte opp til og med før de åpnet.
Men jeg merker at jeg har blitt mer kresen på hva
jeg tar med meg hjem, og beklageligvis klarer
jeg ikke å være på alle stedene samtidig.
Så denne gangen prioriterte jeg å stille meg i kø
utenfor glassavdelingen.


Som mange andre bloggere har jeg også en svakhet
for mugger, så det er jo alltid noe jeg ser etter når
jeg er på "loppejakt". Den nærmeste fant jeg i helgen på
loppemarkedet, mens den bakerste kapret jeg på Fretex
for en stund siden.



Jeg fant også denne fine fløtemuggen fra Stavanger Flint,
jeg bare elsker fargene og mønsteret som er brukt.
Den har fått plass i hyllen på kjøkkenet, sammen med den
fine muggen fra Figgjo Flint. Den har jeg fått av min
mor, så det kommer nok fra hennes side av familien.



Denne koppen og tefatet fikk også bli med hjem,
men dette skal jeg ikke beholde selv. Min kusine har
gitt besked at hun vil samle på dette mønsteret, og
hun har derfor bedt meg om å se etter det når jeg
er innom på et loppemarked eller på Fretex.

Ha en fortsatt fin helg!

11 kommentarer:

  1. Hei
    Så fine ting du har funnet deg:)
    Det er kjekt med slike loppemarkeder.
    Takk for kosleig hilsen hos meg.:)Jeg får nok ikke inn flere plakater for på nyåret tenker jeg.Har kun et par gule igjen på lager dessverre.
    ha en fortsatt fin høst.Leser den fine bloggen din jevnlig.
    Ha en fin høst:)
    Klem fra Monja

    SvarSlett
  2. Merkelig...jeg har skriver nesten alltid ordet koselig feil.Men så høres det igrunn litt riktig ut også med kosleig,litt sånn nynorsk;):)
    Men det var riktig nok koselig jeg mente;)

    SvarSlett
  3. Se der var muggen, ja:-) Flotte mugger begge to (hi, hi, merker at det hørtes litt snodig ut).

    Ellers var det en mager fangst på loppemarkedet for min del- og det var kun ungene som fant seg hver sin leke. Det var absolutt ingen fine stoffer, så det var skuffende.

    Posen med stoff står forresten her og venter:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Likte godt den bakerts mugga på det første bildet - skikkelig koselig:-)Gleder meg til jeg kan gå på loppemarked og kjøpe ting vi trenger til huset...ja for man trenger vel lopper?!?

    Men du....god helg? Det er vel litt tidlig vel;-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Man må nok prioritere på loppis, ja. Flotte mugger! (Og er enig med Barbro at det høres litt rart ut...;)

    SvarSlett
  6. Herlig herlig:) fine og unike mugger:)

    SvarSlett
  7. Jammen flotte ting du har funnet.
    Liker også godt mugger.
    Ble ikke noe loppis på meg søndag men men
    ha en fin kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  8. Så flotte mugger! jeg liker også mugger men prøver å styre meg siden jeg egentlig ikke har plass til flere :)

    SvarSlett
  9. Stort sett kommer du vel hjem fra loppis med mer i posene, men det er ihvertfall flotte ting du har fått tak i.

    Kjempeflotte mugger, og jeg likte svært godt den som kommer fra din mors familie.

    Klem

    SvarSlett
  10. He, he, det er ikke dine stoffer jeg har solgt, så bare kom du:-)

    SvarSlett
  11. Så fine mugger du har! (det blir rart uansett hvordan man formulerer seg...) hehe ;) Det er så kjekt med alle loppisene nå for tiden, jeg storkoser meg :) Kjekt å se at også andre har glede av å gå på skattejakt og fine små perler <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...