torsdag 30. september 2010

En tid for gode gjerninger


Som noen kanskje fikk med seg, inngikk jeg et
veddemål med en kollega i Oslo i forbindelse med
kampen mellom VIF og Brann forrige helg.
Det ble en knepet seier til VIF, som igjen resulterte i
at jeg tapte veddemålet.

Avtalen var at den som tapte skulle selge vafler eller kake
på jobben, og pengene skulle gå til et veldelig formål.



Så i går solgte jeg vafler til den store gullmedaljen,
vel det var nok å ta litt hardt i. Men vaflene forsvant fort og
kollegaene mine ønsker nå at jeg skal inngå veddemål
før hver Brannkamp.

Jeg valgte å gi pengene til CARF (Children at Risk Foundation),
som jobber med gatebarn i Brasil. Skolen til prinsessen samler
inn penger til dette prosjektet hver år, så dette er en
organisasjon som jeg kjenner litt til. Så i dag troppet jeg
opp på kontoret deres og overleverte den nette sum av
kroner 444,-. Det er ikke store beløpet å skryte av, men
det er jo bedre enn ingenting. De tok imot pengene med stor
glede og jeg fikk tilbake et stort smil. Det er ingenting som
gir bedre følelse enn å gi noe til andre, spesielt til de som
trenger det så sårt. Så dette var dagens gode gjerning.


(Bildene er lånt fra Carf)

Har du gjort noen gode gjerninger i det siste?

Klem

2 kommentarer:

  1. Så flott! Ikke akkurat det verste veddemålet å tape det der:-) Kjente jeg fikk litt dårlig samvittighet nå...

    Det blir nok ikke noe loppemarked på meg i morgen - ingen til å passe ungene dessverre.... Kan hende at jeg rusler en tur med ungene på slep hvis jeg orker, men heller tvilsomt.

    Står forresten en del stoffer her og venter på deg:-)

    God helg, vennen!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flott, et godt tiltak og jeg forstår godt at kollegaene dine synes du burde inngå flere slike veddemål. ☺
    Jeg har nok ikke gjort noen så gode gjerninger i det siste, gitt. Men små gode gjerninger som å plukke opp noe for en annen som mista noe osv. det teller kanskje det også?

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...