onsdag 4. august 2010

En tid for sommerminner


Her er vi på båttur i min onkel sin båt, på vei til butikken på Hellesøy for å kjøpe is.


Butikken på Hellesøy er en koselig nærbutikk, som har åpent alle dager og som selger nystekte boller på søndager. Her blir man alltid møtt i døren av "kjøpmannen" og man får alltid tilbud om en gratis kopp med kaffe. Dette er butikken som vet å yte service.


Svellingen Fyr


Det er kan av og til bli lange dager når man skal tilbringe 3 uker på hytten, så vi tok en tur til Kystmuseumet på Oen. Her fikk vi både museumet og kinosalen helt for oss selv. Etterpå ble det en tur ned på bryggen, hvor vi studerer livet i sjøen. Jeg må innrømme at selv jeg liker å ligge på magen på bryggekanten og se etter småkrabber.


Det ble noen fisketurer også, selv om ikke ble den helt store fangsten. Men vi fikk med oss hjem noen store torsker og litt småfisk til kattene.


Så når vi kom inn til land igjen, var det flere som stod og ventet på oss. Her sitter en liten flokk og venter på innvoller og fiskehoder. Det er utrolig å se hva disse små klarer å gape over, fiskehodene gikk ned på en-to-tre.


Kattene var selvfølgelig også fornøyd med en fersk fiskemiddag, selv om de ble litt nervøs når vi holdt fiskene opp foran de. De tror nok at fisker bare finnes i fine blokker fra frysedisken.


Alt i alt har det vært 3 fine uker på hytten, selv om været kunne ha vært bedre. Tror det er første sommeren jeg ikke har badet i sjøen, men i år ble det for kaldt selv for meg. Men vi har en uke med sol og bading tilgode, for snart bærer det av sted til Kypros.

Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

  1. Flotte, stemningsfulle bilder. Jeg har heller ikke badet i sjøen i år. Ikke bare har det vært for kaldt, men det har vært så mange brennmaneter utafor brygga. Fortsatt god sommer.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder.....søt jente som ser ut til at hun trivs med å være på ferie.Linger på deg tror jeg.
    Ha en fin dag sissel

    Klem

    SvarSlett
  3. Herlige glimt fra en sommer hos dere. Det er så deilig at det egentlig ikke skal så mye til for å gjøre en dag fin. Så trenger vi alle også tid til å kjede oss litt. :o) Det gjør vi egentlig alt for lite. Hverdagen vår fylles med gjøremål fra morgen til kveld, og det blir nesten ikke tid igjen til å puste og leve. Da er det godt å ha lange ferier med både regnværsdager og sol. Nesten ingen avtaler, sene frokoster og siden ligge på maven på brygga - å se etter krabber.

    Ønsker deg en deilig helg, søte Sissel!

    Varm klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  4. Koselige bilder og beskrivelser.

    Jeg husker godt slike gamle landhandlere, og det var noe helt spesielt med de.

    Det høres ut som om dere ihvertfall fikk nok fisk til både liten og stor.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...