fredag 27. august 2010

En tid for barndomhelter


(Bildet er lånt fra The official website of a-ha)

I morgen er endelig den store dagen her, A-ha sin avskjedskonsert på Brann Stadion. Og der skal selvfølgelig jeg, for her er det snakk om mine store barndomshelter. Og jeg må jo innrømme at jeg er svak for disse flotte mennene fortsatt..

Jeg var en av disse som hadde jenterommet tapesert med a-ha plakater, fotoalbumer fyllt med bilder fra ukeblader, hjemmelaget
a-ha pute osv. Min barndomsvenninne, Camilla, og jeg sendte til og med et brev til Hjemmets ønskebrønn, i håp om å få treffe guttene. Men fikk dessverre avslag...

Camilla og jeg var på A-ha konsert i Bergenshallen i 1987 og jeg kan love dere at det var stort. Vi gikk da i 6. klasse og det var litt av en opplevelse å få gå på en konsert uten foreldre, sammen med tusenvis av andre fans. Vi hadde til og med en bukett med nelliker og en kassett som vi hadde laget, som vi hadde håpet på å få gitt til gutta. Men slik gikk det dessverre ikke. 

Jeg var på A-ha konsert på Fisketorget i Bergen i 2004 også, det er en kveld jeg aldri kommer til å glemme. Men det skyldes nok andre årsaker, som jeg ikke skal komme innpå her.

I vår fikk jeg en sms fra Camilla, som mente at vi to måtte ta avskjedskonserten sammen også. Og det skulle jo bare mangle, for hos meg hører liksom Camilla og A-ha sammen. Så hun skaffet oss billetter på "the golden circle", så da skal vi få stå ganske nært scenen. Bare så synd at det er meldt regn, men litt må man tåle når man er på konsert. Det er bare til å kle seg der etter, men da spørs det om man slipper inn noen steder etterpå. Men den tid, den sorg..

Ha en fin helg alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Alene på konsert i 6.klasse!? Kos dere i morgen, veldig misunnelig.

    SvarSlett
  2. Håper konserten svarer til forventningen.

    Du kan skjønne det var stort å få gå alene på konsert allerede som 6. klassing.

    Jeg er jo av en eldre årgang enn deg, så det var andre stjerner jeg samlet bilder av.

    Kos dere masse.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  3. Håper du får en fin konsertkveld.
    Har en datter som er der også.
    Ha en fin søndag da
    Klem

    SvarSlett
  4. Håper Aha svarte til forventningene!

    SvarSlett
  5. Håper dere koste dere max på konsert.
    Og at søndagen blir bra :)

    SvarSlett
  6. Hei du, tusen takk for koselig hilsen du la igjen hos meg. Håper du koste deg på konsert. Jeg var å så den på Ullevål stadion forrige helg og syns konserten var magisk. Helt fantastisk avskjedskonsert.

    Håper du får en fin uke!
    Klem Elizabet

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...