fredag 11. juni 2010

En tid for glassblåsing


For 14 dager siden var jeg med i et utdrikningslag og da var vi innom et glassblåserverksted på Hop.



Her ser dere en som  var litt skeptisk, det ser jo så vanskelig ut.


Men selvfølgelig måtte det prøves og blåsingen gikk greit. Jeg hadde trodd at vi måtte blåse med full kraft, men det var ikke mye luft som skulle til.


Men å forme det til en kule var verre, da er det greit med litt hjelp fra en kyndig lærling.


Og her ser dere resultatet, jeg er superfornøyd og ikke minst stolt. Det ligner jo på en glasskule til og med...


Så nå henger den på plass i det ene stuevinduet.


Ha en fin helg!

9 kommentarer:

  1. Den ble jo superlekker! Tenk å ha sånn kundt i vinduet - og så har du laga den helt sjøl, WOW! For en veldig morsom ide for et utdrikningslag!

    SvarSlett
  2. Å, har du vært hos Stine Hoff? Så gøy! Fantastisk flott glasskule du har laget! Du har all grunn til å være superfornøyd. Kunne gjerne tenkt meg en sånn i vinduet:-)

    Kjekt at du er tilbake på bloggen igjen. Håper alt står bra til.

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig fin var den...det blir så fint spill i de når lyset kommer på.
    Ja jeg er blitt bitt av hekling og syntes det er greit håndarbeid ute i solen...

    Ønsker deg en fin kveld

    klem

    SvarSlett
  4. Imponerende! Jeg har en gang blåst et glass på Hadeland Glassverk som fortsatt er i bruk. Men ellers har det vært lite glassblåsing på meg.

    SvarSlett
  5. Så artig! Jeg hadde også vært stolt som en hane om jeg hadde klart å blåse noe "fornuftig" :-)

    God helg!

    SvarSlett
  6. Så flott kulen din ble.

    Det høres veldig spennende ut med glassblåsing, og kanskje jeg burde ta en tur til Hop?

    Klem

    SvarSlett
  7. Å så fin! Det må ha värt toppen og få pröve på.Her i småland finns det mange slassblåseri men jeg har aldrig prövd. Håper du ellers har det bare bra.Önsker deg en super fin uke. Klem klem

    SvarSlett
  8. Så utrolig fin den var! Du har mange skjulte talenter;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...