fredag 9. april 2010

En tid for tur til London!!!!

I går bestilte jeg flybilletter for en weekendtur til London. Vi skal ikke reise før i september, men det er jo alltid godt å ha noe å se frem til. Vi var i London i fjor på samme tid, så jeg tror vi har innført en ny tradisjon. Og det er ingen dum tradisjon dette heller, alltid kjekt med en shoppingtur til "det store utland"



Her ser dere noen bilder fra turen vi hadde i fjor.  Selvfølgelig måtte vi en tur til Camdem Marked, et sted hvor de selger de merkeligste saker og ting.


Blandt annet et stort utvalg av smultringer, hvem kan vel motstå en slik bod?


Vi kjøpte hvert vårt klippekort på t-banen og fartet London på kryss og tvers, på den måten fikk vi med oss de største severdighetene.

 

Vi måtte også legge et besøk innom på Harrods, det hører liksom til når man først er i London. Her fant min kusine og jeg juleavdelingen, hvor de hadde julepynt i alle farger og fasonger. Det var mye som var litt for glorete etter min smak, men litt pynt fikk være med hjem i kofferten.


Her er vi alle sammen ute og spiser middag, reisefølge består av min mor og min søster, en tante og en kusine og meg. Neste gang vi reiser blir det en tante til og konen til min fetter med på turen, en haug med damer i alle aldre.


Siste dagen var vi på Portobello Road og Notting Hill og her likte jeg meg veldig godt. Det er et av de stedene jeg gleder meg til å besøke igjen. Denne gangen skal jeg "forberede" meg litt bedre, slik at jeg vet litt mer på forhånd hvilke butikker jeg skal oppsøke. Her er det om å utnytte tiden best mulig, for to dager med shopping er jo ikke all verden. Jeg tror det er bra det ikke er noen menner med på disse turene, for i fjor var vi oppi 28 000 skritt på en dag.


Håper at dere får en fin fredag alle sammen! Klem fra meg

10 kommentarer:

  1. Så kjekt, det er godt å ha noe å se frem til.
    Skal på tur til Riga med jobben i september og det blir spennende.
    I morgen er det loppis igjen, gleder meg

    Ha en fin fredag

    Klem

    SvarSlett
  2. Tenker det blir litt av en tur, og siden det ikke er før i september, så kan du kanskje spare litt i mellomtiden.

    Det er vel ikke bare skrittene som har et høyt antall - dere klarer vel svi av en del kroner også.

    Klem

    SvarSlett
  3. Vi var i London i november i fjor og hadde det veldig fint. Enig med deg når det gjelder julepynten på harrods, jeg ble skikkelig skuffa. Jeg fant heller ikke så mye klær til meg selv i London, liker jo sånn Noa Noa stil og det var det lite av. Jeg må bare tipse deg om denne resturanten, vi var der og spiste 5 retters, nydelig mat http://www.closmaggiore.com/
    Sjekk ut også denne siden http://www.toptable.com/en-gb/location/content/?l=1 her finner du alt av resturanter.

    Når det gjelder bordet mitt, jeg er skikkelig fornøyd med det. Håkon har laget hele bordet selv. Bordplaten har vi flislagt vi brukte litex plater å flislegge på. Håkon lagde rammen selv. Ikke tok det så lang tid heller, 2 dager så var det ferdig. Hvis du går inn på labelen interiør i bloggen min får du ser flere bilder.

    SvarSlett
  4. 28000 skritt, det er myyye! Kjenner jeg fikk lyst til å dra til London jeg også, har ikke vært der siden 98.

    SvarSlett
  5. Herlig, deilig med noe å se fram til!
    Ønsker deg en super helg.
    Stor klem

    SvarSlett
  6. Så gøy! Fint å ha noe å glede seg til!

    Håper du får ei fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  7. Herlig!
    Og ja man må ha noe å se frem til!
    Alltid!! :)

    Kjekt å komme over bloggen din!
    Kommer plutselig tilbake! :)

    SvarSlett
  8. Så gøy å ha noe sånt å se fram til! Sånne tradisjoner liker vi:-)

    Og jammen dro jeg ikke kjensel på en blid dame i rosa topp:-)

    Ønsker deg en strålende helg!

    Klem

    SvarSlett
  9. Ja, London er også en av mine favoritter. Har vært der to ganger og er først og fremst glad i markedene. Jeg og kjæresten skal til Dorset på september. Vi skal på en musikkfestival. Gleder meg som et barn til å oppleve litt andre deler av England denne gangen. :)

    SvarSlett
  10. London er en flott by! Det blir fint å ha noe å glede seg til!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...