søndag 25. april 2010

En tid for klipp og lim

Alle lager ugler for tiden og siden jeg ikke er noen mester bak symaskinen, måtte jeg finne min egen måte å lage ugler på. Og hva er enklere enn klipp og lim?



Jeg regner med at disse blir fine når de kommer i en ramme med paspatour, så får vi se hvor i huset de skal få sin plass.



Dette bildet lagde jeg til prinsessen da jeg var gravid, og det begynner å bli noen år siden. Bildene er veldig enkle å lage, selv om klippingen tar litt tid. Jeg pleier å få en pose med blader fra min mor og så tar jeg en økt i ny og ne. Jeg har konvolutter merket med de ulike fargene, slik at jeg har et system når bildene skal lages. Den store utfordringen er å komme på motiver, siden det ikke kan være for detaljert. Så hvis noen har noen tips for motiver, mottas disse med takk.

Ha en fortsatt fin søndag!

14 kommentarer:

  1. Skikkelig kule ugler! For en tålmodighet du må ha.

    SvarSlett
  2. Oi - kjempefint. Takk for god ide:-)

    Jeg så du ville være med på give away. Du følger meg jo + kommentar - det blir jo 2 lodd, tenker jeg....kan ikke du gå inn og slette den gamle kommentaren om 1 lodd og legge inn en ny? Rett skal være rett:-)

    Klem, Lisa

    SvarSlett
  3. Så utrolig fine og fargerike!!
    Å si at de er enkle å lage, syns jeg ser ut som en mild overdrivelse. Man må ha sansen for å legge de rette nyansene ved siden av hverandre slik du har gjort her.

    Klem!!

    SvarSlett
  4. Dette fikk jeg lyst til å prøve. Skal si du finner fantastiske løsninger.

    Heretter skal det tas vare på blader og magasiner.

    Kjempelurt!!!

    Klem

    SvarSlett
  5. Så flotte de ble. Håper du viser dem fram når de er kommet i glass og ramme... Herlige ♥

    SvarSlett
  6. De var jo kjempe artige.
    Et pulte arbeid og jeg hadde ikke hatt tålmodighet.

    Ha en fin søndag

    Klem

    SvarSlett
  7. Knallfine collager! Så artig:-) Litt av en tålmodighetsprøve. Imponerende!

    Når det gjelder å sy ugler så hadde du fint klart det og. Vi kan godt ha en sy-ugle-kveld hos meg hvis du har lyst:-)

    KLem

    SvarSlett
  8. Super fine! Tror ikke jeg skulle ha tålmodighet til sånne projekt *ler* Önsker deg en fin uke vennen! Klem

    SvarSlett
  9. Så kule! Har sett mange ugler rundt om kring, men disse var orginale! Blir nok flotte på veggen!

    SvarSlett
  10. Oj, så artig! Veldig personlig og stilig! Men dette ser ikke enkelt ut, i hvert fall veldig tidkrevende!:) Håper dere har hatt en fin søndag, jeg så dere på vei til Brannkamp, det var jo gøy i dag da?:) Ha en fin ukestart, vennen! Klem H

    SvarSlett
  11. Så fine ugler du har laget! Husker jeg drev med samme teknikken (men med et helt annet resultat) i barndommen, men har faktisk ikke tenkt på det siden...

    Klem

    SvarSlett
  12. Wow så fine ugler! Nå ble jeg virkelig inspirert. Klippe og lime har alltid vært "min greie" men årevis siden jeg har gjort noe aktivt med det, kanskje jeg putler litt med det igjen nå etter å ha fått inspirasjon her. :) Forslag til motiver så vil jeg si at du kan gjøre nesten hva som helst, det er bare å klippe bitene slik at det likevel blir en helhet :) Men "ting i tiden" så er det ugler, bokstaver, sommerfugler, westernmotiv (stjerne, hestesko, boots, cowboyhatt), generelt så er jo blomster forholdsvis enkelt å få til.

    SvarSlett
  13. Så utrolig kreativt!! Ser ut som en tidkrevende og ikke minst en aldri så liten ellers stor tålmodighetsprøve!
    Knallfin var de iallefall.
    Ha en fin kveld.
    Sommerfugler kanskje?

    Klem Tonje

    SvarSlett
  14. Oi, så utrolig fine bilder. Masse arbeid bak disse, kan jeg tenke meg. Så flink du er! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...