søndag 14. mars 2010

En tid for paljetter (og masse ekstraarbied!)


Endelig er jeg ferdig med sjalet til prinsessen!

Det ble mye mer arbeid enn forventet/beregnet og ikke ble det så fint som jeg hadde sett for meg. Men når jeg har brukt så mange timer på det, skal det jaggu brukes.


Først sydde jeg sammen to rader a 15 stk lapper, men da var det for kort. Så da måtte jeg hekle et par lapper til. Jeg fant ut etterpå at det for mye med to rader, så var det bare å fjerne den ene raden. Og det i seg selv tok jo lengre tid enn å sy de sammen.



Og så var det disse paljettene da... Jeg hadde egentlig ingen plan i utgangspunktet, så det endte med at jeg dekorerte rad nr 2 og 3. Jeg startet med rosa på rosa og sort på sort, men prinsessen ønsket det annerledes. Hun mente at da ble paljetten for lite synlig, så da ble det noen lapper med motsatt også. Og jeg kan love at jeg har holdt på noen kvelder med dette, 25 lapper x 20 paljetter på hver = 500 paljetter til sammen!!

Så jeg regner med at dere har forståelse for at det bli sjalplikt fra nå av, synd for prinsessen at vinteren er over. Tror det kan bli varmt med alpakkagarn rundt halsen nå som plussgradene kommer.

Ha en fin uke!

5 kommentarer:

  1. Heisann!

    Det var kjempe fint og utrolig mye arbeid.
    Prinsessa blir helt sikkert nydelig i sjalet.
    Dette hadde jeg ikke hatt tålmodighet til..
    Ønsker deg en fin ukestart.

    Klem fra meg ♥

    SvarSlett
  2. Unnskyld at jeg ler (selv om du ikke hører det), men dette kjenner jeg meg igjen i, at et prosjekt blir dobbelt så mye arbeid som en hadde tenkt ved oppstart... Resultatet ble bra, enig ang. sjalplikt. ☺

    SvarSlett
  3. Hei! Først av alt syntes jeg det ble kjempefint - men kjenner meg igjen i det du skriver om ting som ikke blir som i hodet. Men syntes virkelig dette var et flott sjal og jenta di har jo et unikt ett!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Du verden, for en jobb! Ja, nå bør hun gå med dette sjalet daglig. Helst sove med det om natta også....
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Sjalet ble helt nydelig! Litt av en jobb med de paljettene... Det hadde jeg aldri orket. Jeg er skikkelig imponert!
    Tenker sjalsesongen kommer til å vare leeenge hos dere:-)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...