onsdag 10. mars 2010

En tid for optimisme


Jeg står i mørke og skimter lyset i det fjerne
Det er så kaldt jeg søker varme fra en stjerne
Jeg tenker opp når jeg er nede for jeg er en Optimist

Jeg har et håp hver gang jeg går omkring i blinde
Det finnes en sol i oss som snart skal begynne å skinne
Som får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen

Jeg har en drøm at vi tar vare på hverandre
Og gir det beste i oss selv til alle andre
Jeg tenker opp når jeg er nede om å om å om igjen

Optimist, jeg vet det går bra til sist
Så lenge jeg lever her er jeg en Optimist
Jeg er en Optimist
(Jahn Teigen)


Det er sikkert flere av dere som fikk med dere denne sangen på lørdag, da Jahn Teigen fikk sin velfortjente hederspris. Jeg tror det første gang at jeg faktisk lyttet til teksten, og det slo meg da at dette egentlig er en fin sang og samtidig en tankevekker. Håper at denne kan være til glede for dere andre også!


Ha en fin kveld alle mann!

8 kommentarer:

  1. Synes den sangen er kjempefin! Utrolig flott tekst:-)

    Ha en fin kveld,min venn!

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja, nydelig tekst! En av de artistene som har hatt 'tulleimage' som har overskygget at han faktisk har mange fine tekster også! Håper du har det bra, vennen! Klem H

    SvarSlett
  3. En flott tekst som sier mye.
    Ha en fin kveld

    klem

    SvarSlett
  4. Et flott og optimistisk innlegg! Ha en flott dag!

    SvarSlett
  5. Enig med deg. Jeg kjente ikke igjen teksten før jeg kom til refrenget. Det er virklig en fin tekst.
    Hyggelig at du blir med på min giveaway :)

    SvarSlett
  6. Jeg har faktisk nettopp fått med meg teksten selv også, og den er bare skjønn.

    Det er så utrolig viktig å beholde det optimistiske perspektivet. Det hører til det å leve og oppleve nedturer. Da er det godt å ha noe å holde fast i.

    Ha en kjempefin kveld

    SvarSlett
  7. Hurra! Denne sangen er seksåringen og mitt glansnummer på SingStar, he he.

    SvarSlett
  8. Hei igjen. Glemte å takke for artig pule-historie i kommentar hos meg - herlig! ☺

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...