tirsdag 9. februar 2010

En tid for blomstermassakrer



På lørdag kjøpte jeg denne fine blomster og fikk beskjed om at den ikke var vanskelig å holde. Den må bare vannes to ganger i uken og det skulle vel selv jeg klare.




Men nei, da jeg kom hjem fra jobb i dag, så blomsten slik ut. Og jeg regner med at den ikke kan reddes, hverken med vann eller "munn-til-munn". Så det blir siste gang jeg kjøper denne type blomst, fra nå av holder jeg meg til eføy og lignende.

Så nå blir det hjemmelagde boller til trøstemat, mens jeg fortsetter med mine kreative evner.

Ha en fin kveld alle dere flotte mennesker!

11 kommentarer:

  1. Akkuart det samme har skjedd med mine hortensia også. De er ganske dyre, og etter et par dager ser de ikke ut! Kjedelig!
    Ja, tusen takk for awarden! Glemte å vise den fram i innlegget som jeg postet i dag... men skal huske det i neste innlegg! :) Koselig av deg! :)

    SvarSlett
  2. PS: Veldig koselig bilde i headingen din! :)

    SvarSlett
  3. Hi, hi, har akkurat tatt kverken på min hvite Hortensia.... Har prøvd med intensiv førstehjelp, så får vi se. De har en tendens til å komme seg:-)

    Og putene dine er nydelige, Sissel -så de kan du virkelig være stolt av, vennen!

    Klem fra Fru Mestergrønn

    SvarSlett
  4. Hadde nesten tatt knekken på min,men den ble reddet i siste liten.Ikke sikkert den varer så lenge.
    Sy puter kan du forsette med,for de var fine.

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  5. Der knakk jeg sammen i latter iallefall:)
    Huffameg så kipt!!
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Tonje♥

    SvarSlett
  6. Huff da. Jeg sto akkurat og så på en Hortensia idag og damen på blomsterbutikken sa at den burde få en skvett vann hver dag. Jeg visste at de var vanskelige å holde fine, men at det skulle gå så fort å ta knekken på dem ante jeg ikke.

    Håper du har en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Hehe - jeg liker før og etter bilder......

    Kjøp sukulenter - de holder og holder....

    SvarSlett
  8. Nå synes jeg synd på deg, for den var jo så flott.

    Jeg har absolutt ikke grønne fingre, men de er faktisk ikke vanskelige å holde.

    Sett planten i en skål med kullslått vann og la den drikke seg ferdig. La den for all del ikke få tørke helt ut.

    Tar du sjansen en gang til?

    Hortensiaklem fra Astrid

    SvarSlett
  9. Det er godt det ikke finnes lover for å drepe blomster. Da hadde jeg sittet inne for livstid:)))) Jeg er ekspert på å drepe dem. Orkedier og julekaktus og novemberkaktus er jeg veldig flinke med:DDD fordi de skal tørkes ut skikkelig, for å kunne blomstre.Jeg glemmer dem i mai, og husker dem igjen i slutten av august!!!! Og de blomstrer som bare det i i november og desember. Mens alt annet stryker med i løpet av 5 dager. Føler med deg!
    Grethe Kristine Gundersen

    SvarSlett
  10. Hihihi, Sissel da!!! De er jo nesten umulig å drepe! Vannet du den for mye kanskje? Ikke gi deg, den kan faktisk våkne til live igjen. Ellers gjør jo øvelse mester vet du!:) Klem H

    SvarSlett
  11. Den kan kanskje reddes, sett den i kummen i vann over natten og la den trekke så kanskje den vil reise seg igjen.
    Jeg elsker hortensia og har de iallfall 1 mnd. Jeg setter de i kummen når de begynner å henge litt og da reiser de seg igjen.
    Trenger mye vann så man må nesten vanne de i kummen 2-3 dager i uka.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...