onsdag 20. januar 2010

En tid for utfordring


Denne dagen har vært en utfordring på mange måter.

Kurset jeg er på heter "Trygg som leder", så det går veldig på personlige egenskaper. Dagen består mest av gruppearbeid, hvor vi bli utfordret på mange måter. Det kan være fra å fortelle om egne gode og dårlige sider, fortelle om førsteinntrykket av de andre på gruppen og oppgaver som går på hvilke verdier man setter høyest.

I dag har vi snakket masse om følelser og om hvordan disse kan eller blir uttrykket. På slutten av dagen skulle vi røpe to "hemligheter" om oss selv, som gruppen ikke kjente til og som man ikke snakket så mye om i hverdagen ellers. Det er både på godt og vondt "å kle seg naken" for fremmede, men også utrolig lærerikt. Jeg har i løpet av denne uken lært mye om meg selv og ikke minst om de andre på gruppen. Det blir mye latter, men også mye alvor.

Men den største utfordringen kom i dag tidlig, da jeg fikk et trist budskap. En av mine ansatte døde i dag, og det er vel det verste en leder kan oppleve. I hvert fall når man ikke kan være tilstede for de andre ansatte. Jeg har tilbydt meg å avbryte kurset, men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig. De har blitt tatt godt vare på, og de vil få oppfølging i løpet av de neste dagene. Tankene mine går til familien og vennene til den avdøde og jeg vil gjerne avslutte med å lyse fred over hans minne.

Ha en fredfull kveld og ta vare på hverandre
.

4 kommentarer:

  1. Så trist å høre om den ansatte hos deg. Jeg forstår veldig godt at det må være tungt for deg som leder. Håper du får sjanse til å fullføre kurset likevel.
    Sender deg gode tanker, Sissel.

    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  2. Så trist! Og så tøft å være et helt annet sted når slikt skjer....Masse varme tanker til deg, min venn.

    Klem

    SvarSlett
  3. Huff, da, ingen hyggelig melding å få, det der.
    En fredfull kveld ønskes deg også.

    SvarSlett
  4. Uff, vennen! Det var veldig trist å høre! Kjempevanskelig å sitte så langt vekke når noe sånt skjer:( Tenker på deg! God klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...