onsdag 13. januar 2010

En tid for tulipaner



Jeg leste akkurat på nettet at på fredag den 15. januar er det tulipanens dag.


For meg er tulipanen et tegn på at våren nærmer seg og man skal lete lenge etter en finere blomst. Tror jeg skal stoppe på veien hjem og kjøpe med meg en bukett.


Slik får du tulipanene til å vare:


* Kjøp tulipaner med god utviklet knopp og pass på at knoppene har farge.

* Ta av papiret rundt tulipanene, men la plasten være på de første timene.

* Snitt tulipanene rett over, helst under rennende vann.

* La tulipanene stå kjølig i en ren vase med lunkent vann de første timene.

* Ta så av plasten rundt tulipanene og sett dem i kaldt vann.

* Bruk gjerne holdbarhetsmiddel for løk blomster.

* Sett blomstene kjølig om natten, da vil de vare lengre




Kanskje du skal kjøpe tulipaner til noen du er glad i på fredag?

Det skal jeg i hvert fall jeg...


Ha en fortsatt fin dag!


5 kommentarer:

  1. Tulipaner er nydelige. Og spesielt nå som vi går mot vår. Takk for tipsene om holdbarhet:)

    Hilsen Randi...

    SvarSlett
  2. Tulipaner er vakre og fargerike! Tror kanskje jeg får kjøpe en bukett på fredag - ante ikke at det var tulipanens dag...
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Kom over bloggen din nå - den ser ordentlig flott ut!
    Tulipaner er ordentlig vakre og jeg får ordentlig vårstemning når jeg ser dem.

    Jeg må jammen kjøpe meg noen buketter på fredag, både til meg selv og til noen jeg er glad i!
    Ante ikke at det var tulipanens dag jeg...

    Ha en flott dag,
    klem, I

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    Her i huset er det tulipaner vær dag nå på denne tiden av året,synes de er flotte jeg!!
    Har ikke hatt tid til å få opp liftgardinene mine enda...
    Masse flotte klær som har kommet inn på jobb som må ut i butikk..Skal legge ut bilder av klærne så dere får se,såååå mye lekkert....Og vårfarvene er såå fine...Lilla,grønn,off white,beige,pudder rosa.......osv..Mytti fint ja...Glæd dæ te æ lægg det ut!!!
    Kos dæ i kveld!
    Klæm Linda

    SvarSlett
  5. Tulipaner er nydelig! Absolutt en av mine favoritter. Har nettopp vært og kjøpt en liten bukett:-)

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...