onsdag 27. januar 2010

En tid for kultur


Som jeg sikkert har nevnt tidligere, så har jeg spandert på meg et årskort på Den Nationale Scene. Så jeg skal få med meg alle stykkene de skal vise i år, så jeg har mye å se frem til.

I går bestilte jeg billetter til et par stykker, og de har jeg hentet i dag. Så neste torsdag skal jeg se et stykke som heter "Døden" og om 3 uker skal jeg se "En sporvogn til begjær". I tillegg til det blir det "Jungelboken" i mars og "Mascarade" i mai. På noen av forestillingene har vi fått plasser på første rad, så det blir sikkert både spennende og intenst. Her får man med seg alt på godt og vondt tror jeg, både av ansiktsuttrykk, feil som blir gjort og oversminkede ansikt. Og er man så uheldig at man gjesper, så tror jeg både at skuespillerne og teaterfiffen ser stygt på deg. Men pytt pytt, skal man menge seg med fiffen, må man lære seg de uskrevne reglene. Hvem kan vel vite at man ikke kan ha med seg smågodt på teateret i en pose som "bråker"?

I dag er har pappaen min bursdag, så vi har vært og feiret han i dag. Og i gave ble det selvfølgelig teaterbilletter, for hva kan man ellers kjøpe til en som har alt? Så da blir det "Mascarade" på han og mamma til våren. Heldigvis falt gaven i smak, men jeg tror jeg må minne de på det når det nærmer seg april.

Jeg tror jeg skal finne frem symaskinen nå, for jeg har fått så mye inspirasjon fra dere alle sammen.

Ha en fin kveld!

10 kommentarer:

  1. Liker overskriftene dine:-)

    Kos deg med teater utover året..

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Skulle vært mye flinkere til å gå i teateret. Føler meg svært lite kultivert når jeg leser om sånne som har årskort på teateret. Har egentlig tenkt at årskort er noe man har i Badeland eller på Brann Stadion... Jungelboken bør vi ihvertfall få med oss. Det hadde vært artig:-)

    Håper dere hadde en fin bursdagsfeiring!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hi, hi, hun er en skikkelig smarting hun Sissel:-)

    SvarSlett
  4. Så masse kjekt å se frem til i vinterhalvåret da!!
    Teater er kjekt, men dessverre noe vi gjør alt for sjeldent!

    Så lurt å ramme inn den fine tallerkenen i en dyp ramme. Selv har jeg rammet inn en genser til minstemann, men hadde ikke tenkt på at man kunne ramme inn slike ting også ;)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med faderen! Teaterbilletter er jo en glimrende gave!
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  6. Hei!
    Lurer på om du fikk sydd noe i går jeg:)
    Ang bilder jeg selger ikke lenger- det tok bort lysten fullstendig... Følte et press hele tiden, så nå maler jeg litt for meg selv. Når jeg er lei bildene kan være jeg selger til noen som har nevnt at de liker men jeg lager ikke for å selge:)
    Ønsker deg en god dag!

    Klem fra Tonje

    SvarSlett
  7. Spennende å ha abonnement i teateret. :)
    Jeg er med i en teater-ring. Vi har 8 forestillinger i året, på ulike teatre i Oslo. Og så har jeg abonnement i Operaen. Fast plass på 6 rad. Dette kjøpte jeg da Operaen åpnet. Nå kan jeg ha abonnementet så lenge jeg vil! Utrolig mye glede og mange flotte opplevelser i løpet av ett år! I morgen skal jeg i Operaen igjen og denne gangen er det Figaros Bryllup vi (min bestevenninne og jeg) skal se. Gleder meg veldig!

    Ønsker deg en solfylt dag!

    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  8. Forresten- jeg har kjøpt meg sånn matte og skjærekniv- ser ut som en pizzarulle. Helt genialt og det blir fint og rett eller skrått...
    Jeg er ikke flink til å være nøyaktig når jeg klipper, så jeg skal beygnne å bruke denne mer!!
    Bare et tips:)

    Klem♥

    SvarSlett
  9. Så gøy, jeg kunne godt tenkt meg å hatt årsabbonement! Det er i hvert fall en del jeg har lyst å se i år, bl.a. Maskerade:) Det har Thomas også (han digger Helge Jordal), så jeg tror nok jeg må bestille! Ja, jeg vil gjerne ta en kaffe/prat en av dagene. Jeg kan f.eks. i kveld:) Jeg har en liten ting til deg her også. Det Tonje sier her om matte og kniv er forresten et godt tips, du kan få se på og prøve mitt før du kjøper, det er supert! Klem

    SvarSlett
  10. Tusen takk for den fine hilsenen på bloggen min under innlegget "Lev mens du lever" . Det er viktig å ta vare på dem man har ja, og være forsiktig med å ta dem for gitt - så nyt hver stund du har både med dine foreldre og andre du har kjær.

    Og nyt alle teaterstykkene du skal på. Har mange fine opplevelser fra Den nasjonale scene i barne-og undomsårene. Kos deg!!

    Ha en fin kveld! : )

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...