fredag 8. januar 2010

En tid for kalde føtter


I dag har mamma bursdag, så da har hele familien vært samlet for å feire henne. Da vi kjørte hjem rundt kl 20, viste det en utetemperatur på - 17 grader. Kan ikke huske at det noen gang har vært så kaldt her i Bergen, det er jo så man fryser helt inn til margen. Nå har denne kulden vart i ukevis, så i kveld går den siste vedkubben i peisen. Tror det er første gang at vi faktisk har gått tom for ved. Så i morgen må mannen i huset ut for å skaffe mer, og da det er godt vi har et landsted hvor det nesten er ubegrenset tilgang til trær.

Mens han er ute og jobber for føden, skal prinsessen og jeg på audition for "Norske Talenter". Men jeg kan berolige dere med at vi bare skal være tilskuere, ingen fare for at vi dukker opp på TV-skjermen til våren. Jeg har vært så heldig (vel, det gjenstår å se..) at jeg har fått fatt i 5 billetter via jobben til oss, så da blir det 4 timer med "morgendagens stjerner". Jentene gleder seg i hvert fall veldig, men jeg er ikke sikker på at de vet hva de går til Jeg har forsøkt å fortelle at det sikkert blir mye venting og at vi ser hjemme på TV er klippet til. Dere skal i hvert fall få et referat i morgen om hvordan det både mor og barn opplevde dagen.

Jeg er endelig ferdig med å sy sammen alle de 100 lappene til babyteppe, så nå gjenstår det bare å hekle en hvit kant rundt. Bilder kommer i morgen, når lyset er bedre.

Ha en fin fredagskveld !

6 kommentarer:

  1. He he, nå trodde jeg først at jeg snart ville se deg på skjermen...
    Gratulerer med mora! Og ha en flott fredagskveld!
    Her er det minus 22....

    SvarSlett
  2. Hei!
    Takk for at du stakk innom hos meg. Håper du får ei fin helg! :)

    SvarSlett
  3. Hi, hi, håpet også vi ville se deg på skjermen:-) Minner meg forresten på at vi har billetter til samme showet, men på søndag. Blir sikkert artig, men det varer leeenge....

    Vi har også brukt opp all veden, og min mann er faktisk akkurat nå for å hente mer. Synes jeg går rundt og hutrer og fryser hele tiden.

    Gleder meg til å se det ferdige teppet! Det ligger forresten en award til deg inne hos meg:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Hei hei
    høres ut som du hadde en spennende dag. Så kjekt for jentene!
    Og gratulerer med dagen til din mor. Håper dere hadde en kjekk feiring!
    Energi og energi. Jeg tenker som slik at hvorfor utsette ting som man likevel har lyst til å gjøre til en annen dag når jeg vet at når denne annen dagen kommer så har jeg lyst til å gjøre andre ting igjen! Jeg får så mye energi selv av alle prosjektene jeg holder på med så jobber på. Det er det jeg koser meg med ved siden av jobben.
    At det skaper energi for lesere av bloggen er bare en bonus. Ha en herlig lørdag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  5. Håper dere hadde en fin kveld i går: )

    Jeg måtte inn og titte på bloggen din (anbefalt av Barbro: )Hjertekvisten din falt jeg for. Kjempefin!

    SvarSlett
  6. Håper dere hadde en fin dag i går. Kaldt som fy her også, nå er det rim rundt dørlåsen på innsiden.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...