søndag 24. januar 2010

En tid for hjemmelaget


For tiden er jeg i en "strikkeperiode", selv om det er av det letteste laget. Men jeg holder på å lage meg noen hjemmelagde kjøkkenkluter, etter at jeg har hørt at andre venninner har gjort lignende. I følge de kan ikke kjøpekluter sammenlignes etterpå. Så jeg gikk til innkjøp av bomullsgarn i ulike farger og satte i gang. Mønsteret finner jeg på mens jeg strikker, men som sagt er det ikke av det avanserte slaget. Jeg gleder meg i hvert fall til å ta de i bruk, slik at jeg selv kan gjøre meg opp en mening om det er hjemmelaget klut som er vinneren.

I dag har vi vært på en søndagstur i Hordnesskogen, og det var godt å komme i gang med turgåingen igjen. Siden det var mor som tok initativet til turen, hadde vi selvfølgelig med oss en ryggsekk med noe godt i. Det er viktig å kose seg når man er på tur, selv om mannen i huset ikke helt ser det behovet. Middagen er spist og nå er snart for tid for dessert, må ha en rolig overgang etter 5 dager på hotell.


Ha en fortsatt fin søndag!

9 kommentarer:

  1. Så fine! Har faktisk funnet fram garn til å strikke kjøkkenkluter selv, men jeg er jo litt treg i avtrekkeren.... Jeg tenkte egentlig mest for pynten sin del, men hvis de er god i bruk, så er jo det supert:-)

    Deilig med turdag - litt kos hører med. Vi har bare vært i hagen og akt, men det er overraskende god trim det og:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine... har prøvd meg på noen men kan bare strikke rett og hadde kanskje for tynt garn det ble ikke vellykket iallefall.
    Jeg ♥♥♥ Hordnesskogen, hvordan var føre der nå forresten? sikkert vanskelig å gå med vogn vel?..

    Ha en fin kveld.

    Klem fra Tonje

    SvarSlett
  3. Jeg fikk en sånn klut av en venninne, og den er kjempegod!
    Så først nå at du har spurt om størrelsene på kjolene mine. Jeg har tatt utgangspunkt i standardmål som brukes i Norge. Så bruker du vanligvis M, må du ha M EllenSand-kjole. Kjolene jeg syr på bestilling, tilpasses i tillegg etter den enkeltes mål. :)

    SvarSlett
  4. De blir kjempe fine! Spent på om du du liker og bruke de, jeg trur jeg har en liggene som jeg har fått for lenge siden,jeg trudde ikke helt på att det skulle väre bra men nå får jeg nok lete den fram og pröve jeg og. God natt til deg vennen! Klem

    SvarSlett
  5. Dette hadde vært noe for meg også, er nok mest "egnet" for å strikke slike småting.

    Ha en fin fin kveld ♥

    SvarSlett
  6. Så flink du er! Dette ser jo lovende ut. Har også hørt at slike kluter skal være så fine. Du får avgi rapport! :)

    Høres ut som du har hatt en fin helg. Ønsker deg en fin start på uken i morgen!

    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  7. Så fine kluter du strikker. ;)
    Ja jeg er også enig i at hjemmestrikkede kluter er best. Og ser samtidig fine ut også :)

    Ha en fin uke.
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  8. Så flink du er! Det blir neppe hjemmestrikka kluter her i huset...
    Ha en flott dag - sikkert godt å være hjemme igjen!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...