mandag 4. januar 2010

En tid for drømmehuset



Tenk å ha en slik allè ned til huset...


Dette praktfulle herskapshuset ble ferdigstilt i 1922 og frem til 1963 var huset i privat eie. Huset ligger med utsikt utover Nordåsvannet og man kan se bort til Troldhaugen og Edvard Griegs bolig.


Da jeg var yngre hadde min far ansvaret for driften av huset, så jeg har mange minner herfra. Jeg var ofte med pappa på jobb og allerede da forelsket jeg meg i dette huset. Til venstre på bildet ovenfor ser dere inngangen for tjenerene, og det også var en bratt "tjenertrapp" opp til 2. etasjen. Slike ting gjorde huset ekstra spennende for en liten jente. I hagen foran huset var det en carpedam og jeg husker at jeg mang en gang prøvde å fange disse fiskene.


Tenk å kunne ha et slikt inngangsparti, kan bare se for meg hvordan jeg ville ha pyntet det for eksempel til jul. Anbefaler alle som har mulighet til å besøke dette stedet en gang, slik at dere selv kan se denne praktfulle eiendommen.

Det er jo lov til å drømme seg bort av og til...

Ha en fin kveld alle sammen!


4 kommentarer:

  1. Et flott og herrskapelig hus!

    SvarSlett
  2. Hihi:) Kunne gjerne overtatt dette huset, ja..
    Og allèen, ikkeminst..Ikke mye som minner om det her jeg bor..

    Ha en fin kveld! Takk for koselig hilsen hos meg:)

    Marte

    SvarSlett
  3. Nydelig hus, der kunne jeg sikkert bodd.

    SvarSlett
  4. Ja, Villa Skjoldnes er nyyydelig!! Har aldri vært så heldig å vært inne i det - må jo ha vært et helt fantastisk hus for en liten jente... Og omgivelsene er jo bare så utrolige fine. Litt av et barndomsminne å ha:-)

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar til deg. Jeg setter stor pris på at akkurat DU har vært innom bloggen min!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...